Les educadores socials demanen a Educació consolidar la seva figura als centres educatius

El CEESC avança que la Conselleria iniciarà l’elaboració d’un informe per avalar tècnicament i econòmica la implantació d’aquestes professionals a escoles i instituts


Noves passes per aconseguir que les educadores i els educadors socials s’implantin de forma gradual al sistema educatiu català. Durant una reunió entre el Departament Educació i el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) s’ha acordat consolidar la figura d’aquestes professionals a escoles i instituts.

Així, segons ha manifestat el CEESC, la conselleria iniciarà l’elaboració d’un informe per avalar tècnicament i econòmicament la possibilitat que als centres escolars hi hagi de manera general un educador o educadora social. 

Durant la reunió, en la qual ha participat la consellera d’Educació, Anna Simó, així com diferents representants del CEESC, s’ha plantejat com els graduats universitaris en Educació Social tenen les competències i habilitats per abordar les barreres d’aprenentatge, la diversitat, les condicions d’educabilitat i les relacions amb l’entorn de l’alumnat per tal de fer centres educatius realment inclusius. Al mateix temps que es garanteixi l’èxit educatiu, la interdisciplinarietat, la convivència i l’equitat.

Des del CEESC recorden que les funcions oficials de les educadores i els educadors socials als centres educatius són oficials des del començament d’aquest curs 2023/24, després d’un procés que ha durat gairebé tot el curs 2022/23 entre un grup de treball liderat pel Departament d’Educació i en el qual han participat diferents perfils socioeducatius als centres, entre ells, educadores i educadors socials que treballen actualment a escoles i formen part del Col·lectiu Professional d’Educació Social i Escola del CEESC.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article