4.135 persones amb mobilitat reduïda han fet servir el servei porta a porta a Barcelona

Durant el 2013, aquest servei ha augmentat un 9'4% més que l'any anterior.


La regidora de Família, Infància, Usos del Temps i Discapacitats, Irma Rognoni, ha presentat el balanç de l’any 2013 del servei públic de transport especial porta a porta, del qual ’es van beneficiar un total de 4.135 persones, un 9,4% més que l’any 2012. El servei està dirigit a atendre les necessitats de transport de persones amb mobilitat reduïda severa que tinguin la Targeta Blanca.

Aquest servei està finançat conjuntament per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMD) de l’Ajuntament de Barcelona. El servei està disponible tots els dies l’any i disposa d’una flota integrada per microbusos, taxis adaptats i taxis no adaptats. La flota adaptada la componen 24 microbusos i 63 taxis adaptats.

Dins d’aquests usuaris, els que més s’incrementen (un 25% més respecte de l’any anterior) són els usuaris fixos. En canvi, els serveis esporàdics creixen, però en menor mesura (un 7% d’usuaris i un 2,2% de viatges). Els serveis fixos es repeteixen en hores, orígens i destinacions, i es programen amb antelació. En canvi, els esporàdics no es repeteixen.

Segons ha explicat Rognoni, s’ha registrat un canvi de perfil dels usuaris de la Targeta Blanca. Si l’any 2008 el 52% tenien fins a 64 anys, el 2013 el 55% de les persones amb Targeta Blanca tenen 75 anys o més. Això ha fet que s’incrementi en un 8% les persones de més de 65 anys que fan viatges fixos del servei porta a porta.

A més, en cinc anys, s’ha doblat el nombre d’usuaris esporàdics del grup de més de 75 anys: de 932 persones l’any 2008 a 1.867 el 2013. En canvi, els altres grups d’edat han tingut un creixement moderat. L’any 2013, el 91% dels usuaris van fer una mitjana d’un a vuit viatges al mes.

Rognoni ha explicat que, amb aquestes xifres, s’han complert els objectius del Govern municipal ja que “hem augmentat la prestació del servei arribant a més persones, amb menys cost, garantint l’equitat i l’accés al servei de manera eficient”. A més, s’ha reduït el temps de tramitació i de concessió de la Targeta Blanca —de cinc a un mes i mig—. Paral·lelament, s’ha dut a terme una campanya de promoció del transport públic ordinari, conjuntament amb TMB, per promocionar-ne l’ús gràcies a l’avenç dels sistemes d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda.

Alhora, s’ha revisat la qualitat i l’eficiència del servei programant rutes més directes als centres ocupacionals, augmentant l’ocupació i fent disminuir el nombre de quilòmetres i hores. També s’ha promogut l’ús de taxis compartits.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article