Decàleg per atendre correctament clients amb discapacitat intel·lectual

Dincat presenta un document amb 10 pautes per orientar els comerciants sobre com dirigir-se a aquest col·lectiu en restaurants i botigues


Dincat, la federació catalana de la discapacitat intel·lectual, ha presentat el decàleg “10 pautes per donar suport a una persona amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament com a client”, un document pràctic que dóna pautes als comerciants a l’hora de tractar les persones amb discapacitat intel·lectual.

El decàleg, editat en dos formats (pòster i butxaca), consisteix en recomanacions il·lustrades  que ha elaborat Miguel Gallard i va ser presentat ahir a la tarda al Palau Macaya a Barcelona. Aquest document vol ser una eina  útil per ajudar a superar les barreres que dificulten una relació adequada amb les persones amb discapacitat.

“Hem de trencar amb uns estereotips que no reflecteixen la realitat de les persones amb discapacitat intel·lectual que, amb els suports adequats, poden participar en la comunitat com qualsevol ciutadà” ha apuntat Rosa Cadenas, presidenta de Dincat.  

Ha afegit que encara predomina cert desconeixement sobre com dirigir-se a aquest col·lectiu quan són clients d’un restaurant o una botiga. "Hi ha una visió desfasada sobre ells. No se’ls tracta com a adults, no es dirigeixen a ells, sinó a l'acompanyant, i no es respecta el seu ritme, entre altres situacions”, ha reblat.

El decàleg vol aconseguir que les persones amb discapacitat puguin gaudir de l’oferta d’oci i cultura que ofereix el seu entorn igual que la resta de ciutadans. “Tenir accés als serveis i recursos que ofereix la comunitat no és només un dret sinó també una oportunitat de negoci” ha afirmat Susi Cordón, responsable de l’àrea de lleure de Dincat.


L'accessibilitat com a negoci pel sector turístic

A l’acte s’ha presentat l’estudi 'El turisme inclusiu com una oportunitat de riquesa' que ha elaborat ESADE i el Districte de les Corts de l’Ajuntament de Barcelona.

El document quantifica l’impacte econòmic que suposaria promoure l’accessibilitat de les persones amb discapacitat en aquest sector i apunta que  a nivell europeu s'estan perdent fins a 142 bilions d’euros cada any a causa de la deficient infraestructura, els serveis i les actituds cap a les persones amb necessitats especials.

Si les destinacions europees fossin totalment accessibles per a les persones amb discapacitat la demanda podria augmentar fins a un 44% cada any. A Europa, el mercat del turisme accessible se situa al voltant dels 89 milions de persones.


 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article