Quasi 100.000 persones han estat ateses pel servei de teleassistència a Barcelona

El nombre de dispositius de seguretat instal·lats a les llars s’ha duplicat el 2018 i ja supera les 20.000 unitats, sobretot detectors de foc i fum


Un total de 99.789 persones grans, persones amb diversitat funcional i persones amb valoració de dependència han estat ateses pel servei de teleassistència de l’Ajuntament de Barcelona aquest 2018, la xifra més alta des de que es va posar en marxa l’any 2005. El 70% de les persones ateses per aquest servei són dones i la seva edat mitjana és de 83 anys, dues xifres que es mantenen molt similars respecte als anys anteriors.

Això es concreta amb la instal·lació de terminals a les llars que permeten millorar la qualitat de vida i l’autonomia de les persones, ja sigui perquè el servei permet donar una resposta ràpida i adequada a les eventuals peticions d’ajuda davant de situacions d’emergència, o bé perquè permet actuar preventivament per abordar situacions d’inseguretat, aïllament o soledat.

El temps mig d’activació del servei des que s’aprova la sol·licitud és de dos dies per a les peticions urgents i de dues setmanes per a les situacions que no ho són. Així, durant els últims anys s’ha potenciat especialment la instal·lació de dispositius de seguretat a les llars per tal de facilitar i complementar la tasca de les professionals.

En concret, només durant l’any 2018 s’ha doblat el nombre de dispositius instal·lats per assolir les 20.323 unitats en total. Es tracta de 15.346 detectors de foc i fum, 3.060 detectors de gasi918 detectors de mobilitat, entre d’altres.

També l’any passat van començar a ubicar-se sistemes per conèixer la posició de la persona usuària en cas d’emergència o desorientació fora del domicili,  i que ja utilitzen 290 persones. En qualsevol cas, la instal·lació de dispositius no ha suplert la utilització del telèfon com a mitjà de comunicació ambles persones usuàries.

Durant l’any 2018 es van atendre 661.768 trucades realitzades des del penjoll o el terminal de teleassistència. En paral·lel, des del centre d’atenció es van emetre un total de 2,38 milions de trucades, de les quals les persones usuàries van atendre 1,29 milions. La gran majoria, fins a un 74,5%, corresponen a trucades de seguiment, agendes i recordatori.

Satisfacció elevada

L’anàlisi detallada de la valoració que fan les persones usuàries ratifica igualment que es manté una satisfacció molt elevada. En concret, les persones usuàries puntuen amb un 9,4 de nota mitjana el servei.

L’enquesta feta a 800 persones indica igualment que més del 80% acostuma a portar a sobre el penjoll que permet demanar ajuda en cas d’emergència, que més del 95% considera que la utilització de l’aparell és fàcil o molt fàcil i que fins a un 97% agraeix especialment que el Servei de Teleassistència els dóna tranquil·litat personal i a les seves famílies.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article