La discapacitat i la capacitat de resoldre problemes


Tots tenim una sèrie de qualitats, habilitats, capacitats, coneixements i competències tant en el terreny personal com en el professional, que de vegades hem d'aprendre a mostrar i explotar, i més quan ens trobem embarcats en un procés de recerca de feina i hem de plantejar-nos una estratègia útil per aconseguir el nostre objectiu.

Les empreses, els seus departaments de RRHH i els experts en reclutament, defineixen, a través d'una sèrie de característiques, els perfils idonis per als llocs de treball que estan oferint com a vacants.

El tipus de perfil professional depèn de les funcions a exercir, però en general solen complir amb algunes habilitats 'clau' entre les quals trobem el tenir una actitud positiva cap al treball, posseir certa facilitat per a la comunicació i la relació amb els altres, saber treballar en equip, mostrar confiança, motivació i lideratge, així com capacitat d'anàlisi i resolució de problemes.

És en aquest últim punt on les persones amb discapacitat tenen una avantatge important. Per la seva condició han hagut de fer front a moltes dificultats al llarg de la seva vida, barreres que han sorgit en diferents etapes i a les que han plantat cara per seguir endavant. Situacions que a la resta ens resulten normals, simples o superficials, com pujar unes escales, travessar un pas estret, recollir un paper del terra, conduir, escoltar la ràdio, jugar a futbol, anar al cinema... per a ells suposen un esforç afegit, un repte que han de superar fent front a les complicacions i recorrent a la seva capacitat resolutiva. Dins de la seva condició hi ha la superació, skill veritablement positiu que totes les empreses volen tenir en els seus treballadors.

Segons un estudi sobre la Identificació dels Valors i Competències demandats en el Mercat Professional, elaborat per la Universitat Carlos III de Madrid, dins de les 25 competències transversals avaluades com a molt importants, la resolució de problemes apareix en un 60% de les empreses com a imprescindible en els membres de la seva plantilla, a més de la capacitat d'aprenentatge (85,4%), el treball en equip o la cooperació (73,7%).

En tota empresa els problemes, de qualsevol mena, són un fet habitual, una cosa que es presenta diàriament, per això les companyies requereixen persones proactives i sobretot empleats i empleades capaces d'entendre i resoldre problemes que puguin sorgir, així com tenir l'habilitat suficient per evitar que es tornin a produir en el futur. Per això els professionals amb diversitat funcional són els més ben preparats per a la resolució de conflictes i aquells en què els responsables de captació de talent han de començar a posar el focus d'atenció.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article