Les trucades per violència masclista augmenten un 34% durant el confinament

A causa de la pandèmia, s'han reforçat els serveis telemàtics per atendre les dones que pateixen aquesta situació

Les trucades per violència masclista han augmentat un 34% durant el confinament. Són dades de l'Institut Català de les Dones (ICD) que ha traslladat la portaveu del Govern, Meritxell Budó, durant la comissió telemàtica d'Afers Institucionals del Parlament, aquest dimarts a la tarda.

Entre el 16 i el 24 de març el servei va atendre gairebé 300 trucades, una mitjana diària d'unes 40, quan el nivell sol estar en 25. Així mateix Budó ha destacat que l'increment de les trucades en famílies monoparentals ha augmentat entre un 17 i un 23%.

Per altra banda, ha disminuït del 24 al 19% el nombre de trucades de persones properes o familiars de les víctimes per violència masclista. També ha baixat el rang de trucades de persones entre 18 i 31 anys, amb un descens del 19 a l'11%, segons ha indicat la portaveu del Govern. 

Les dones en situació de violència masclista estan aquests dies de confinament forçat molt més exposades al seu agressor. Tancades a casa, sense mobilitat a l’exterior, la convivència pot derivar en violència, agressions i maltractaments, tant per les dones com pels seus fills. Per aquest motiu, el Govern de la Generalitat, els ajuntaments i les entitats i col·lectius feministes han reforçat durant la pandèmia l’atenció a les dones en situació de violència masclista, sobretot a través dels canals telemàtics, que s’han reforçat durant els dies que duri el confinament. 

Tant l’Institut Català de les Dones (ICD), com el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies han reorganitzat els serveis telemàtics i telefònics que gestionen per “garantir” l’atenció a les dones que pateixen violència masclista. L’objectiu, exposen, és que no hi hagi “cap dona desatesa malgrat la dificultat de mobilitat i atenció presencial”. 

Per aquest motiu, es va reforçat el servei del telèfon gratuït  900900120, gestionat directament per l’Institut Català de les Dones. Aquest és un dels serveis centrals, i porta d’entrada a la xarxa de recursos. Durant el confinament, segons indica l’ICD, tindrà un pes més important pel que fa a l’atenció de les dones donat que és un servei telefònic que pot garantir l’atenció en qualsevol moment i hora del dia, també d’emergències. Així mateix, trucant a aquest telèfon, s’oferirà la informació actualitzada de l’estat dels serveis de tota la xarxa d’atenció que depenen d’altres departaments de la Generalitat i administracions. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article