L’ONCE treballa per adaptar les necessitats de 1.166 estudiants cecs en la seva incorporació a les aules

Els mestres de suport reben formació per adaptar individualment les situacions

El proper dilluns s'incorporaran a les aules 1.166 estudiants sordcecs, cecs i amb discapacitat visual greu a Catalunya. Ho faran majoritàriament a l'escola ordinària i per això els mestres de suport itinerants del servei educatiu compartit entre l'ONCE i el Departament d'Educació treballen per adaptar la seva atenció educativa en el context actual. 

Aquests mestres rebran formació dirigida a desenvolupar i reforçar les competències digitals per adaptar els recursos necessaris per a una formació presencial, semi-presencial o a distància, segons les situacions individuals. Per territoris, aquest col·lectiu d'alumnes es reparteixen entre 917 a la demarcació de Barcelona, 106 a la de Girona, 44 a al de Lleida i 99 a la Tarragona.

Els mestres rebran formació per utilitzar diferents plataformes educatives, connexions per àudio o videoconferències, tenir accessibilitat a recursos educatius digitals i millorar la productivitat dels professionals mitjançant eines TIC segons ha informat l'ONCE.

La tasca del mestre de suport consisteix a valorar l'alumnat i elaborar una proposta d'intervenció aplicada individualment. Aquesta feina la fan en col·laboració amb altres professionals i al Centre de Recursos Educatius per a Deficients Visuals. Un altra de les tasques és proveir els alumnes dels llibres de text en Braille.

Dels 1.166 alumnes cecs i amb discapacitat visual, 234 cursaran educació infantil, 201 primària, 161 secundària, 32 batxillerat, 67 formació professional, 119 faran estudis universitaris i 352 estan inscrits en altres tipus d'ensenyaments.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article