Arriba el #GivingTuesday, una jornada per solidaritzar-se i col·laborar amb les causes socials

Enguay l'organització vol destacar el paper de la dona com a impulsora d'una societat més justa

Aquest dimarts 1 de desembre és el #GivingTuesday, una jornada dedicada especialment a fomentar la solidaritat entre persones, organitzacions, institucions i empreses. Aquest any, enmig d’una pandèmia mundial que ha generat una crisi social sense precedents, la jornada cobra especial rellevància a tot el món.

Enguany, els promotors d’aquesta iniciativa solidària volen retre especial homenatge a la dona com a impulsora d’una societat més justa, empàtica i participativa, “reconeixent el seu compromís com a donant i el seu lideratge professional a les fundacions i associacions en tots els àmbits”, tal com assenyala l’organització. Les dones representen el 62% del perfil de donants del #GivingTuesday.     

L’objectiu del #GivingTuesday és dedicar un dia a tot el món, aquest any l’1 de desembre, a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc., unes col·laboracions “essencials” per a moltes organitzacions que dediquen els seus esforços a la recerca, la salut, l'emergència social, així com entre les entitas que intenten pal·liar l'impacte de la pandèmia en països en vies de desenvolupament.

Per fer-ho, cal fer un cop d’ull a les diferents causes del #GivingTuesday i decidir a quin projecte, fundació o ONG es vol aportar. A Catalunya hi ha més de 90 projectes socials, de salut i recerca, en els quals es pot col·laborar.

Durant l’any passat, les organitzacions van recaptar 726.301 euros a Espanya, gràcies als 261 projectes solidaris presentats a la plataforma, una suma que representa un increment del 73%, respecte des del primer any que es va celebrar la jornada a Catalunya, l’any 2015.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article