Educadores Socials en Acció exigeix la incorporació d’aquests professionals a tots els centres educatius

Demanen al Departament d’Educació que sigui transparent en els processos de contractació

La plataforma Educadores Socials en Acció exigeix al Departament d’Educació que incorpori els professionals d’aquest col·lectiu en tots els centres educatius, ja que els consideren “essencials i indispensables”. A més, demanen que la contractació dels educadors no sigui externalitzada perquè consideren que els circuits externs als centres provoquen segregació en l’alumnat i llocs de feina amb condicions “poc adients”.

Així, la plataforma demana al Departament que consideri la figura de l’educador i que la inclogui en el sistema educatiu ja que, tal com han assenyalat a aquest mitjà, consideren que “són facilitadors de processos educatius”. 

Paral·lelament, els educadors demanen al Departament que sigui “transparent” en el procés de contractació de les 125 places destinades al Pla d’Escoles Lliures de Violències, i que expliqui exactament “quins són els processos selectius”, ja que encara no ha fet cap comunicat per explicar quins seran aquests criteris.

En aquesta línia, la plataforma es mostra alerta perquè no passi com amb la incorporació de les 75 places als Centres de Màxima Complexitat, “que ja s’han assignat però que els professionals encara no saben quines funcions exactes han de fer perquè el departament no les ha especificat”. “Tenim la sensació que estem en terreny de ningú”, han assenyalat.

Pel que fa als alumnes d’aquests tipus de centres, els educadors consideren que el circuit extern els estigmatitza. “No volem processos de segregació, volem que els alumnes acabin els seus itineraris dins els centres educatius”, han destacat.

Per tot això, el col·lectiu demana al Col·legi Oficial d’Educadores i Educadors de Catalunya (CEESC) que “siguin proactius”. “Volem construir, no volem caure en la queixa sinó en la crítica constructiva”, apunten. Amb tot, manifesten la necessitat de “passar a l’acció”, construir respostes i organitzar-se com a grup “dissident del CEESC”.

Per la seva banda, el CEESC reconeix que vol treballar “conjuntament amb els educadors”, ja que considera “important anar tots a la una”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article