El telèfon d’assessorament d’Arrels atén més de 800 trucades en els darrers 12 mesos

El 58% dels avisos els han fet veïns preocupats per persones que dormen al carrer

El servei d'assessorament d'Arrels ha atès 811 trucades en els darrers 12 mesos. És a dir, una mitjana de tres avisos al dia sobre gent que dorm al carrer.

El 58% de les trucades les han fet veïns preocupats explicant casos de joves que vivien tutelats i que, en arribar a la majoria d'edat, s'han quedat al carrer, de familiars de persones sense llar que busquen orientació, situacions de persones que es refugien en trasters o vehicles aparcats o de persones que viuen en parcs o jardins i a les que els llencen les seves pertinences. El servei es va posar en marxa ara fa un any quan va esclatar la pandèmia de la Covid-19. 

El 75% de les trucades de veïns per alertar sobre persones que viuen al carrer procedien de Barcelona. En total, Arrels ha rebut trucades de 69 municipis, i del total de trucades, un 11% eren per alertar d'altres situacions de vulnerabilitat relacionades amb l'habitatge.

El servei d’orientacions i assessorament telefònic també ha servit per informar directament a persones que comencen a viure al carrer o que estan a punt de perdre casa seva. Representen el 34% de les més de 800 trucades i les han fet persones soles, famílies amb només persones adultes i famílies amb infants.

Entre aquests casos hi ha persones amb pocs ingressos que es quedaven sense feina i no podien pagar l'habitació o la pensió on vivien, persones soles que vivien al carrer i demanaven informació sobre els albergs i menjadors que tancaven i obrien per la pandèmia i persones migrades que vivien al carrer i que volien tornar al seu país, entre d'altres.

La majoria d’aquest tipus de trucades (el 67%) les han fet persones afectades que vivien directament al carrer a Barcelona o a altres municipis catalans (en un 41% i un 26% dels casos, respectivament), i la resta corresponen a persones que estan a punt de perdre el lloc on viuen.

D'altra banda, Arrels ha assessorat treballadors de serveis socials, personal d'hospitals i centres sociosanitaris, així com entitats d'arreu del país. En concret, el 8% de les trucades provenien de servies i institucions de 21 municipis diferents. La majoria tenien en comú la manca de serveis i recursos per a persones sense llar a les ciutats i municipis, així com la necessitat de més informació sobre les diferents realitats del sensellarisme i les maneres d’afrontar-lo i prevenir-lo.

L'entitat ha orientat també 718 persones sense llar que s’han adreçat directament al seu centre obert a demanar ajuda. En el mateix període de temps, ha rebut més de 4.200 avisos de veïns i veïnes a través de l'aplicació Arrels Localitzador.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article