“Per a mi és molt refrescant saber les inquietuds dels joves”

La Fundació Impulsa busca 100 mentors per a les zones d’Osona, la Garrotxa, el Berguedà, el Moianès, el Bages, el Baix Empordà i el Vallès Occidental


“Què fem? A la mentoria parlem de tot! Encara que s'enfoca als estudis, acabem parlant de la vida i de tot!”, explica Vicky Martínez, mentora de la Fundació Impulsa. L'organització cerca més de 100 mentors per al proper curs 2021-2022 a les zones d’Osona, la Garrotxa, el Berguedà, el Moianès, el Bages, el Baix Empordà i el Vallès Occidental.

Acompanyar el jovent en el seu procés d’aprenentatge professional i vital. Aquest és l’objectiu que persegueix la Fundació Impulsa amb el seu programa de mentories. I ho aconsegueix, a través de l’acompanyament personalitzat als joves becats. Martínez és el segon any que fa de mentora, ha acompanyat una noia i un noi, i reconeix que ambdues experiències “han estat molt fàcils”.

Les mentories tenen un format àgil i flexible i, normalment, explica Martínez, s’estableixen trobades un cop al més. “Per a mi és molt refrescant saber què els amoïna, perquè l’adolescència és una etapa que em queda lluny. Així conec les seves inquietuds”.

I els joves, quin perfil tenen? D’entrada, asseguren a la fundació, són joves “que tenen ganes de continuar els estudis”. El 90% d’aquests joves acaben els estudis i obtenen un títol de Formació Professional (FP). “Bona part d’aquest èxit rau en aquest acompanyament individualitzat de la mà de la figura del mentor, que estimula el pensament i la reflexió del jove i l’ajuda a detectar i enfrontar conflictes”, asseguren a l’organització.

En aquesta línia, Martínez explica que “són persones amb un perfil socioeconòmic i familiar amb alguna complicació i mancança però es detecta a les escoles que tenen ganes i inquietud per estudiar”.

Més de 260 sol·licituds de joves per optar a la beca

Centres educatius d’Osona, la Garrotxa, el Moianès, el Berguedà, el Bages, el Vallès Occidental i el Baix Empordà han presentat més de 260 sol·licituds per optar a les beques Impulsa per al curs 2021–22. L’equip psicopedagògic de la fundació està fent el procés de selecció dels joves que rebran acompanyament el proper curs. Una selecció que es fa tenint en compte criteris qualitatius com l’esforç, la constància, el compromís i la motivació per continuar els estudis de Formació Professional (FP), així com aspectes entorn a la situació socioeconòmica familiar.

Frases com “m’agradaria créixer com a persona, aprendre contínuament dels meus errors i aixecar-me tants cops com faci falta” o “em presento a aquesta beca per poder treballar millor l’any que ve, ja que no disposo d’ordinador portàtil i necessito ajuda econòmica” són algunes expressions dels estudiants que, amb el suport dels tutors dels centres educatius, han sol·licitat una beca Impulsa pel curs 2021-22.

Els joves admesos al programa Impulsa reben una beca econòmica per als estudis de FP, un ordinador, formació en competències transversals i l’acompanyament d’una persona mentora de referència, així com es comprometen a fer voluntariat amb una entitat social del territori. A més, si és necessari, durant el programa es dona suport en la cobertura de necessitats bàsiques i quan es finalitzen els estudis s’acompanya en la inserció al món laboral.

Per altra banda, les persones mentores reben suport i formació. “Acompanyem la mentoria social amb un pla de formació i el suport de l’equip psicopedagògic per garantir que les relacions siguin enriquidores per les dues bandes”, expliquen a l’entitat.

Una hora al mes, o potser dues, que serveixen per “parlar de tot”. Martínez és mentora de la Berta, una jove amb moltes inquietuds que encara s’està pensant quin itinerari professional triarà. Tant la La Berta com la Vicky troben en aquesta mentoria un espai d’intercanvi per aprendre i avançar. Un gran pòsit que els enriqueix.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article