Creu Roja Joventut reparteix 68.000 joguines per a 22.000 infants a Catalunya

La campanya ha recollit i distribuït 68.393 joguines noves, no bèl·liques, no sexistes, sostenibles i cooperatives per desenvolupar habilitats socials

Aquest matí de reis, cap nen sense joguina. Aquest és l’objectiu de l’organització Creu Roja, que ha distribuit 68.393 joguines noves, cooperatives, no bèl·liques ni sexistes a 22.000 infants de més de 300 municipis catalans.

Sota el lema “Els seus drets en joc”, la 29a edició de la Campanya va arrencar el 20 de novembre, coincidint amb el Dia Internacional dels Drets de la Infància, adaptant-se al context actual per tal de poder cobrir les necessitats i garantir el dret al joc  dels infants d’arreu del territori català.

Per això, al llarg de la campanya s’han habilitat múltiples punts de recollida de joguines arreu de Catalunya en el que la població ha pogut dipositar les seves donacions. Per altra banda, també s’ha fomentat la col·laboració a través d’aportacions econòmiques i, a mode de novetat, s’han organitzat activitats on la ciutadania i empreses han participat de forma activa en activitats logístiques de la Campanya de Joguines.

Participació a l’alça

“Aquesta 29a edició ha estat possible gràcies a la implicació de 80 assemblees locals i comarcals de l’organització humanitària, que han pogut donar resposta a les demandes rebudes i així garantir que tots els infants accedeixin a una joguina educativa”, han reconegut a l’organització.

Paral·lelament, i amb l’objectiu de sensibilitzar sobre el valor educatiu del joc, s’han dut a terme més de 250 activitats arreu de Catalunya durant el transcurs de la Campanya, podent arribar a més d’11.000 participants. Segons reconeixen a l’entitat, “aquesta part del projecte té cada cop més pes per a l’organització, atesa la importància de fer pedagogia i que més persones valorin i vetllin pel dret al joc dels infants sigui quina sigui la seva situació”.

En total, més de 120 empreses i entitats han col·laborat en aquesta edició. Les formes més habituals de col·laboració han estat les aportacions econòmiques per a la compra, donacions directes de joguines als punts de recollida, la participació de voluntariat corporatiu en activitats logístiques de la Campanya o bé les cessions d’espais per a la recollida.

“És a través d’aquestes accions on es fa palesa la importància de la construcció d’un fort teixit social associatiu per a superar moments de crisi com l’actual”, admeten.

El joc, fonamental contra l’aïllament social

La Campanya de Joguines s’emmarca en el projecte “La joguina educativa”, que Creu Roja Joventut duu a terme durant tot l’any per sensibilitzar sobre el valor educatiu del joc i el dret dels infants a jugar. Per això, les joguines repartides són noves - ja que tots els infants tenen dret a estrenar una joguina independentment de la situació econòmica de les seves famílies-, no bèl·liques, no sexistes, sostenibles i que, preferentment, fomentin el joc cooperatiu.

Les conseqüències de la pandèmia han perpetuat i agreujat la situació de les famílies més vulnerables d’arreu del territori. Per això, des de Creu Roja Joventut es treballa per aconseguir garantir el dret al joc i l’accés de tots els infants i joves a joguines noves, no bèl·liques, no sexistes i cooperatives.

El joc és un element essencial per garantir el desenvolupament integral dels infants i joves. “Aquest afavoreix no tan sols el desenvolupament intel·lectual i motriu de l’infant sinó que esdevé un eix de socialització fonamental en les diferents etapes del creixement”, asseguren a l’organització.

Per aquest motiu, i davant el risc d’aïllament social que pot acompanyar els infants en situació de vulnerabilitat, l’organització aposta pel dret al joc com una eina de contenció i reversió d’aquesta situació que afecta la infància en risc. També destaca la importància del joc cooperatiu per promoure el treball en equip, l’ajuda mútua, la cooperació i les habilitats socials.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article