Fapel troba “decebedors” els resultats de les competències bàsiques però demana no culpar-ne els docents

La federació considera preocupant que un important nombre d’estudiants no hagi assolit “els fonaments mínims”


La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Escoles Lliures de Catalunya (Fapel) titlla de “decebedors” els resultats de les competències bàsiques i demana no focalitzar la culpa en els professors. La federació fa una valoració negativa dels resultats publicats pel Departament d’Educació i considera preocupant que un important nombre d’estudiants no hagin assolit “els fonaments mínims” per poder fer aprenentatges i construir coneixement.

En aquest sentit, sostenen que totes les famílies que escolaritzen els fills esperen rebre “un servei de qualitat” que posi els infants i joves “en disposició d’abordar la complexitat del món en tota la seva amplitud cultural, social i econòmica”.

Tot i això, recorda que no s’ha d’atribuir aquest “fracàs” al professorat, ja que sosté que la gran majoria “està prou preparat i fa una tasca professional tan bé com el deixen les burocràcies, les imposicions legals i algunes idees imaginatives, noves i poc provades”. Per altre costat, la Fapel incideix en la gestió de l’administració, que ha de conviure amb un sistema que disposa d’unes normes “nefastes”.

Pel que fa als estudiants, creu que tenen “la seva part de responsabilitat”, igual que les famílies, ja que moltes “han confiat en un dispositiu electrònic” la seva responsabilitat educativa i de lleure familiar. “Això té conseqüències en el saber estar, llegir, escriure i aprendre a pensar, que és fonamentalment per al que l’escola té una missió cabdal”, recalca.

Finalment, carrega contra una norma que considera “no apta per a millorar els coneixements dels alumnes”. “Falta molt de sentit comú, i els perjudicats som tota la societat, que tenim ja unes generacions poc i mal educades”, conclou.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article