La Generalitat presenta propostes i consells per a la gent gran a la FiraGran de l'Hospitalet

Es parla d'autoprotecció a la llar, de salut, d'oci i de seguretat

La Generalitat presenta propostes i consells per a la gent gran, en la tretzena edició de FiraGran, el saló de la gent gran de Catalunya, que se celebra des d'ahir i fins el 29 de maig al pavelló firal de La Farga de L'Hospitalet de Llobregat. La presència del Govern es concreta amb la participació dels departaments d'Interior, Salut, Empresa i Ocupació, i Benestar Social i Família. La Fira, que en l'edició d'enguany ha escollit la formació de la gent gran i la seva imatge als mitjans com a temes principals, rep el suport de la Generalitat, la Diputació de Barcelona, l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat i Promoció de Fires Internacionals.

Suma Salut, fomentar l'activitat física i l'alimentació saludable

El Departament de Salut presenta la seva proposta per a la gent gran a la Fira amb el lema Suma Salut. L'objectiu és acostar-se a un col·lectiu de gent activa amb informació, xerrades i activitats que fomentin una activitat física i una alimentació saludable adequades a aquestes edats i que difonguin consells sobre els medicaments i sobre la coresponsabilització en el bon ús del serveis de salut. Entre aquestes activitats destacada la caminada pels carrers i parcs de l'Hospitalet de Llobregat, que convoca més de 500 persones.
 
El Departament de Salut aporta també una unitat del SEM (Sistema d'Emergències Mèdiques) que ofereix durant tots els dies un suport vital avançat sanitaritzat als assistents a la fira.
 
Consells sobre seguretat ciutadana i autoprotecció a la llar
 
El Departament d'Interior ofereix en aquesta Fira consells útils per al col·lectiu de gent gran, relacionats amb temàtiques del Departament sobre seguretat ciutadana, seguretat viària, autoprotecció a la llar i durant les revetlles, i consells de seguretat per evitar els maltractaments a la gent gran.
 
També s'hi han programat xerrades: -“Fes-te notar. Reflectors i vianants”, a càrrec del Servei Català de Trànsit; - “Com evitar l'engany (consells per evitar robatoris i estafes a la gent gran)”, a càrrec dels Mossos d'Esquadra; -“Revetlles amb precaució”, a càrrec de la Direcció General de Protecció Civil; -“Consells per evitar i prevenir accidents a la llar”, a càrrec dels Bombers de la Generalitat, i -“Digues no a la violència contra la gent gran” (consells de seguretat per evitar els maltractaments), a càrrec del Pla de seguretat i atenció a les víctimes de violència masclista i domèstica.
 
Casals de gent gran i equipaments cívics
 
El Departament de Benestar Social i Família compta amb un estand propi a la fira. En aquest espai els visitants poden sol·licitar informació sobre els casals de gent gran i altres equipaments cívics gestionats per la Generalitat, com ara cases del mar, casals cívics o hotels d'entitats. En aquests centres la gent gran pot gaudir d'activitats que tenen com a objectiu fomentar la convivència, les relacions personals i la participació en la comunitat.
 
Els visitants també trobaran informació sobre altres instal·lacions del Departament dirigides a aquest col·lectiu com són els serveis de centre de dia assistit per a gent gran i els serveis de residències assistides per a gent gran.
 
A l'estand de Benestar Social i Família també s'oferirà informació sobre els programes del Departament vinculats al col·lectiu, com ara la medalla centenària, l'homenatge que la Generalitat de Catalunya ret a les persones que celebren 100 anys. I també s'hi  farà difusió dels òrgans de representació de les persones grans, com és el Consell de la Gent Gran de Catalunya, l'òrgan consultiu de la Generalitat que garanteix la participació de les persones grans en totes les qüestions que són del seu interès.
 
Els drets dels consumidors

 
El Departament d'Empresa i Ocupació, mitjançant l'Agència Catalana de Consum, compta amb un espai de participació activa per traslladar la informació de manera atractiva i eficaç. Així, un animador explica als assistents els drets de les persones consumidores a partir de deu blocs temàtics diferents, com ara les revisions del gas, les vendes a domicili, les garanties o les factures dels serveis bàsics. A l'espai també hi ha un interactiu on s'explica als assistents com llegir i entendre una factura de qualsevol companyia de subministraments. A més, a l'estand s'hi facilita tota mena de material informatiu als assistents a la fira, com també diversos elements de marxandatge.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article