Més de 16.000 infants rebran joguines de la mà de Creu Roja Joventut durant aquestes festes

La meitat dels infants atesos en programes contra la pobresa no compten amb materials d’oci per jugar a l’aire lliure


Creu Roja Joventut (CRJ) presenta aquest dijous, 24 de novembre, la XIX edició de la Campanya de joguines en què preveu repartir joguines a més de 16.000 infants, cosa que suposa un increment del 88% respecte l'edició de fa tres anys (Reis 2009). Des que va començar la crisi econòmica a Catalunya, el nombre d'infants beneficiaris de la campanya ha crescut de forma ininterrompuda. Fa tres anys, van rebre joguines 8.635 infants (Reis 2009); fa dues edicions, es va arribar a 11.738 (Reis 2010); i en la darrera edició, el nombre de beneficiaris va ser de 14.139 (Reis 2011). Enguany, continua aquesta tendència a l'alça i s'espera repartir joguines a més de 16.000 infants.

La institució humanitària atribueix aquest creixement a l'impacte de la crisi en la infància i les famílies, tema que ha centrat el primer informe de l'Observatori de Vulnerabilitat de la Creu Roja. Aquest estudi, publicat enguany basat en una mostra de 409 usuaris de Programes de Lluita contra la Pobresa de l'entitat, indica que un 49% dels infants no disposen de material d'oci com bicis o patins (per a l'aire lliure) i que un 15% tampoc en té per jugar dins de casa.
 
En un context com l'actual, CRJ vol implicar el conjunt de la ciutadania en la Campanya de Joguines, com ha posat de manifest amb el lema escollit per a aquesta edició: “Joc apte per a tothom. Ara, més que mai, és el teu torn!”. Aquesta iniciativa de CRJ també és coneguda com a Projecte de la Joguina Educativa, perquè un altre dels seus objectius és dur a terme al territori durant l'any activitats per promoure el valor pedagògic del joc.
 
Tant les accions de recollida de joguines com les activitats de sensibilització es portaran a terme en assemblees locals i comarcals de la Creu Roja d'arreu Catalunya, amb el suport del voluntariat de CRJ. La tasca del voluntariat al territori també es reforçarà per primer cop amb una campanya 2.0, que consta del web www.lajoguinaeducativa.com, a més de fer ús de la xarxa social Twitter (utilizant el hashtag #campanyadejoguines). 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article