Els professionals de l'àmbit social i educatiu aposten per 'noves vies per donar resposta a les urgents necessitats'

El Manifest de la Sectorial d'Acció Social, Ensenyament i Humanitats, signat per una desena de col·legis professionals, rebutja les polítiques d'austeritat


La Sectorial d'Acció social, Ensenyament i Humanitats de l'Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya alerta a través d'un manifest dels efectes de "totes aquelles polítiques d'austeritat que, sense cap política de reactivació econòmica, no porten a superar la profunda crisi del país a la vegada que es redueix sensiblement la qualitat de vida de les persones". El text el van llegir ahir quatre dels presidents de la desena de col·legis signants com a cloenda d'un acte en què el politòleg i economista Joan Subirats i la pedagoga Violeta Núñez van coincidir a reivindicar els moviments socials i l'acció comunitària com a claus de regeneració democràtica i de reconstrucció d'allò públic.

Resistència, transformació, activisme i autoorganització van ser quatre conceptes recurrents, tant des de la taula com en les intervencions dels assistents. Professionals de diferents camps de l'àmbit social —treball social, educació social, pedagogia, psicologia, sociologia, etc.— són els impulsors del manifest, que demana que "no es perpetuï la situació deficitària en matèria d'educació, treball i qualitat de vida de les persones i no es posi en perill la cohesió social".
 
La presidenta de la Sectorial d'Acció Social, Ensenyament i Humanitats de la Intercol·legial, Núria Carrera, va presentar la xerrada ‘Cap a un nou Estat del Benestar? Visions i alternatives', en què Subirats i Nuñez van alertar del risc que corren no només l'actual model de protecció i serveis públics, sinó també les professions de l'àmbit social. "Si l'Estat perd la capacitat redistributiva –va afirmar Subirats—, només li quedarà la repressiva" i en aquest escenari —tal com va advertir Nuñez— els professionals corren el risc de "ser els encarregats d'aplicar protocols de forma repetitiva, en lloc d'aportar els seus coneixements per resoldre situacions".
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article