Fora les etiquetes que diferencien per sexe les joguines

L'empresa Toys"R"us retirarà les etiquetes del Regne Unit que diferencien amb 'nen' i 'nena' les seves joguines.


L'empresa nord-americana de joguines Toys"R"us ha decidit posar fi a la campanya de màrketing que diferencia les joguines per gènere. De moment, la multinacional només s'ha compromès a fer-ho al Regne Unit, fruit de la pressió de la campanya 'Let Toys Be Toys' (Deixa que les joguines siguin joguines) que ha reclamat aquesta mesura durant molt de temps.

La campanya ha treballat de forma constant per "deixar de limitar la imaginació i els interessos dels infants mitjançant la promoció d'algunes joguines que es consideren o bé per a nenes o bé només per als nens", ha dit Megan Perryman, responsable de la campanya 'Let Toys Be Toys' al Regne Unit. "El 2013 encara nens i nenes que creixen pensant que determinades joguines estan pensades 'per a' ells o elles i altres, en canvi, no. Aquest fet no només crea confusió, sinó que és extremadament limitador per a ells a l'hora de plantejar-se qui són i què poden arribar a ser", ha dit Perryman, que s'ha mostrat esperançada en què Toys"R"us lideri un futur canvi cap a joguines més inclusives.

Segons 'Let Toys Be Toys' altres empreses minoristes del Regne Unit com Tesco, Sainsbury’s, Boots, The Entertainer o TJ Maxx també s'han interessat per eliminar 'nen' i 'nena' dels seus productes, segons els han confirmat fruit de la seva campanya. Aquestes empreses, s'uneixen a algunes que ja fa temps que van començar a fer el primer pas en aquest sentit. És el cas de Harrods, que l'any passat va reordenar el seu departament de joguines per temes enlloc de per gènere. I Hamleys, que va eliminar la senyalització rosa i blava (per nenes i per nens respectivament) dels seus elements infantils.

Toys"R"us establirà noves normes de senyalització a les botigues angleses, amb imatges que mostren infants d'ambdós sexes usant les mateixes joguines. Aquest no és el primer intent de l'empresa per canviar l'etiquetatge de les seves joguines. L'any passat, la seva branca sueca va cridar l'atenció amb el seu catàleg de Nadal que ja va desafiar els tradicionals rols de gènere.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article