M4all Day: les veus de l'm4all Day

Amb motiu de la primera edició de l’m4All Day, dia del mòbil per a tothom, la Mobile World Capital presenta una selecció de solucions mòbils per a persones amb diferents tipus de discapacitats


Com fer possible que una persona sorda es comuniqui mitjançant el telèfon mòbil? Podem unir domòtica i solucions mòbils per fer més fàcil la vida de les persones grans? Per tal de donar resposta a aquestes i d’altres qüestions, la Mobile World Capital Barcelona organitza l’m4all Day, un esdeveniment dins la 18a Mostra d’Associacions de Barcelona amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones discapacitades mitjançant l’ús d’apps al mòbil o a la tauleta.

Durant el dia d'avui la seu del Mobile World Capital són moltes les persones que han passat a explicar aplicacions que poden fer la vida més fàcil a aquelles persones que tenen algun tipus de discapacitat. Gonçal Bonhomme, gerent d'Innovació de la Fundació Orange ens ha fet un breu repàs de les actuacions de la fundació de la companyia de línies telefòniques que se centren en dos eixos. Un, sobre dispositius amb els aparells amb què ja estem familiaritzats que disposen d'uns botons més grossos ideals per la gent gran i que, a més, si surten d'un radi de control alerten la centraleta. L'altre, encara en fase de proves, relacionat amb les videoconferències. A través de tauletes es busca controlar la gent gran amb vídeo trucades per tenir un major control de l'estat en què es troben quan no tenen al cuidador amb ells.

Una altra de les persones que han passat pel punt neuràlgic de l'accessibilitat per a mòbils és Rafael Selma, gerent director de S-dos, l'empresa de desenvolupament de software que ha desenvolupat l'aplicació que ofereix subtítols als audiovisuals, Ayna. El funcionament és senzill: amb el dispositiu mòbil sincronitzes en menys de 10 segons la pel·lícula, sèrie o peça audiovisual que mires i, si els subtítols estan disponibles, te'ls ofereix a través del mòbil. Si no està disponible, s'emmagatzema la informació per tenir-ne constància i poder-la oferir properament. La mateixa empresa ha desenvolupat una altra aplicació que fa més fàcil la pràctica de l'esquí a determinats segments de la població alertant de perills, objectes, característiques dels remuntadors -si s'hi pot accedir amb cadira de rodes o no-, etc... 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article