Algun cop has entrat a deixar la teva roba a una botiga?

Un projecte solidari busca recollir roba de luxe per donar-la als més necessitats


LA BOTIGA BUIDA és una iniciativa que neix a Brasil de mà de l'agència Loducca i Shopping Villalobos amb l'objectiu d'encoratjar les persones a donar roba de qualitat per aquells que més ho necessiten d'una forma nova, fresca i associada a la moda. La botiga és itinerant i la seva propera destinació és la ciutat de Barcelona. Liderada per les emprenedores Maga Cabral, Silvia R. Mallafré, Cristina Ibarz i amb el suport del Centre Comercial La Maquinista com a part de la seva Política de Responsabilitat Social Empresarial, una prova pilot del projecte es durà a terme els dies 3, 4 i 5 d'octubre, formant part de l'esdeveniment innaugural del centre per la seva qualitat “4 Stars”. Aquesta serà una petita implementació que donarà peu a moltes més durant el 2014 per part de l'equip emprenedor.

L'acció motiva la visita del centre com mai no s'ha fet abans: amb bosses plenes de roba en condicions òptimes per donar i, amb aquest donatiu, s'omple d'alegria els beneficiaris d'organitzacions sense ànims de lucre com ara Càritas i Roba Amiga, a través de la Fundació Formació i Treball.
 
Com funciona?

Les persones porten roba en bones condicions a LA BOTIGA BUIDA -aquesta és, tal com el seu nom indica, completament buida. Els voluntaris i donants van omplint l'espai amb roba de qualitat aplicant el sentit de la moda, humanitzant, així, el procés de la donació. Quan els estants ja són plens la botiga es torna a buidar per mantenir constantment la sensació de necessitat que tenen moltes persones en l'actualitat. Al final de la jornada, les ONG's amigues reben i distribueixen la roba als més necessitats per al seu ús al llarg dels mesos de tardor i hivern, precisament quan més calen. 
 
Maga Cabral, directora de Màrqueting del projecte a Espanya, fomenta: “LA BOTIGA BUIDA és un concepte innovador i humà sobretot, portant la lògica de la moda a la caritat. Amb sentit de l'estil, responsabilitat i compromís social, tan ONG com el Centre Comercial, voluntaris i donants transformem tots junts un concepte materialista en una realitat social en positiu que ens condueix, a la vegada, a la reflexió”. 
 
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article