S'enceta una campanya per conscienciar la ciutadania sobre el malbaratament d’aliments

Fer front a la pobresa alimentària i millorar la qualitat del medi ambient, els principals objectius de la campanya 'Som allò que llencem'.


El Banc dels Aliments i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han signat avui un conveni de col·laboració, amb l’objectiu principal d’evitar el malbaratament d’aliments per mitjà d’una de les estratègies més efectives: la conscienciació ciutadana.

La lluita contra aquest fenomen està fortament arrelada en aquestes dues institucions. Per una banda, el Banc dels Aliments representa el màxim exponent d’aquest territori en la gestió d’aliments amb fins benèfics, destinats als sectors més necessitats de la societat.

Per altra banda, l’AMB, com a administració amb la competència de gestionar els residus en territori metropolità, treballa per evitar la generació de residus orgànics a partir dels aliments malbaratats, una estratègia emmarcada en les polítiques de prevenció, part molt important del model AMB.

AMB i la Fundació Privada Banc dels Aliments ja han col·laborat en diferents projectes relacionats amb aquesta temàtica en el passat:
- Les sessions “Cafès amb Cor”, dins del programa Life/COR, destinades exclusivament a la lluita contra el malbaratament alimentari.
- Elaboració conjunta d’una proposta de programa Life sobre malbaratament alimentari per a la convocatòria 2012.
- Visites especials amb l’equip d’”antimalbaratadors” del Banc dels Aliments a l’Ecoparc 2.

El conveni signat avui estableix la col·laboració de les dues institucions en la campanya “som allò que llencem”.  Aquesta campanya fa èmfasi en diversos objectius clau:
- Evitar el malbaratament en si, i les qüestions ètiques, econòmiques i socials que planteja.
- Reduir la generació de residus orgànics a tractar.
- Reduir excedents en la producció, transformació i distribució dels Aliments, per tal de disminuir la petjada ecològica dels transports innecessaris.

Per aconseguir els seus objectius, aquesta campanya consistirà en diverses accions de divulgació entre la ciutadania, entre les quals destaquen:
- Formació d’equips d’antimalbaratadors.
- Visites especials a les plantes metropolitanes de tractament de residus, perquè els ciutadans vegin de primera mà quina gestió es fa de la matèria orgànica que generen.
- Elaboració d’un manual de bones pràctiques.
- Realització de conferències, tallers, etc.

Segons Jordi Peix, Vicepresident del Banc dels Aliments, “els principis fundacionals d’aquesta institució contemplen, a més de la lluita contra la pobresa alimentària, la lluita contra el malbaratament i la cura del Medi Ambient, per la qual cosa aquest conveni està destinat a crear sinergies de forma natural”.

Assumpta Escarp, Vicepresidenta de Medi Ambient de l’AMB, ha destacat la lluita contra el malbaratament com “una de les grans fites de la gestió rels Residus, començant per la prevenció d’aquests i acabant pel tractament que se’ls dóna en les instal·lacions metropolitanes, com els ecoparcs”.

El conveni també preveu, de cara a l’octubre del 2014, celebrar un congrés internacional a la seu de l’AMB, emmarcat dins d’aquesta campanya, sobre el malbaratament alimentari i les estratègies per evitar-lo.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article