Dincat reclama a l’Administració que garanteixi una escola inclusiva

Dins la Setmana Mundial per l’Educació ha impulsat una trobada lúdicoesportiva amb alumnes d’escoles ordinàries i d’educació especial per visualitzar una societat diversa i plural.


La Campanya Mundial per l’Educació, Dincat (Discapacitat intel·lectual Catalunya) i Jocviu han unit esforços per reclamar una escola per a tothom. Avui les 3 entitats han impulsat, aquest dimarts, una trobada lúdicoesportiva sota el lema “Sumem capacitats. Pel dret a una educació inclusiva” a les instal·lacions esportives de Can Dragó a Barcelona.

Aquesta jornada promou la trobada entre alumnes de centres educatius ordinaris i d’educació especial per visualitzar una societat plural que, mitjançant la cooperació i la convivència, han fet evident que una escola per a tothom és possible. La trobada, que ha reunit 300 nens i nenes d’escoles de tot Catalunya, s’emmarca dins la Setmana Mundial per l’Educació i és l’acció que ha impulsat la societat civil catalana per recordar als governants el compliment del dret a l’educació de les persones amb discapacitat a tot el món i per exigir que es destinin els recursos necessaris perquè l’educació inclusiva sigui una realitat.

En aquest sentit, Dincat defensa el dret que tenen les famílies de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament a escollir quina és la modalitat d’escolarització més adequada per als seus fills ja sigui a l’escola ordinària, a l’escola d’educació especial o a l’escola compartida. Actualment, aquest dret s’està veient vulnerat a causa de la falta de recursos, que està determinant l’escolarització dels alumnes amb necessitats educatives especials. “El model d’escola inclusiva a Catalunya és un model de bones intencions, però amb pocs recursos. Demanem que l’Administració hi destini la dotació econòmica que garanteix als pares i mares de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament a escollir amb llibertat l’educació que volen per als seus fills” ha assegurat Rosa Cadenas, presidenta de Dincat, durant la celebració d’aquesta acció conjunta entre Dincat, la Campanya Mundial per l’Educació i Jocviu. Cadenas defensa el paper fonamental de les escoles d’educació especial i recorda   que aquests centres són l’eina que pot fer efectiva aquest model d’escola inclusiva centres de referència. “Les escoles d’educació especial han de ser proveïdors de serveis i programes de suport per a la inclusió educativa”. Actualment, hi ha 100 centres d’educació especial a Catalunya dels quals 70 estan federats a Dincat.      

Al final de l’acte, les 3 entitats han llegit el manifest conjunt “Sumem capacitats. Pel dret a una educació inclusiva” que reclama el dret a una educació de qualitat, promotora d’igualtat  d’oportunitats o del canvi social, que sigui accessible i inclusiva i que permeti a cada alumne/a desenvolupar el seu propi potencial i els seus propis talents amb els suports necessaris.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article