Dincat presenta propostes per una escola inclusiva

La creació d'un nou model de formació postobligatòria per als joves i una avaluació dels recursos actuals són alguns dels eixos clau

Amb motiu de l'inici de la Setmana Mundial per l'Educació (del 20 al 26 d'abril) i de la proximitat de les eleccions municipals del 27 de maig, Dincat, la federació que representa els drets de 30.000 persones amb discapacitat a Catalunya, ha presentat les seves propostes en defensa d'una escola inclusiva i respectuosa amb la diversitat.

La Federació, que engloba 300 entitats, demana el reconeixement de les escoles d'educació especial com a centres d'assessorament i suport en la inclusió als centres ordinaris. Així mateix, reclama un estudi per part de l'Administració que determini les necessitats educatives dels alumnes amb discapacitat, per tal de planificar a curt i a llarg termini els recursos i serveis que requeriran.

Des de Dincat també posen de manifest la necessitat d'avaluar l'efectivitat dels recursos i els serveis que es destinen al sistema educatiu per a la inclusió escolar; i reclamen una flexibilització d'itineraris educatius, amb l'objectiu d'ampliar les oportunitats de participació i aprenentatge de les persones amb necessitats especials.

En darrera instància, la federació demana un model de formació que asseguri a totes les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament entre 16 i 21 anys, diferents itineraris formatius d'acord amb les seves capacitats i expectatives de futur. Així mateix, reclamen la inclusió d'aquesta oferta formativa dins de la futura Llei de Formació i Qualificació Professional de Catalunya.

Dincat recorda que una escola per a tothom i de qualitat només serà possible si es compta amb els recursos, tant econòmics com humans, que garanteixen el dret a una escola inclusiva, reconegut a la Convenció de l’ONU sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article