Nou canal per denunciar talls de subministrament en casos de vulnerabilitat

Es tracta d'un servei impulsat per l’Ajuntament de Barcelona perquè la ciutadania “faci valer els seus drets”

L’àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona ha obert un nou canal perquè les persones en situació de vulnerabilitat que se’ls talli el subministrament bàsic puguin denunciar-ho, d’acord amb l’aplicació de la Llei 24/2015.
 

Aquesta normativa estableix que les companyies subministradores no poden efectuar talls de de llum, aigua o gas per impagament sense abans comprovar els recursos econòmics de les persones afectades demanant un informe als serveis socials municipals.

Les queixes o reclamacions es poden fer a través del web de Serveis Socials, el de l’Ajuntament o bé trucant al 010 o al telèfon gratuït 900 226 226. Un cop registrades, seran notificades a l’Institut Municipal de Serveis Socials, que verificarà la situació de la persona.

En cas que es compleixin els criteris establerts, es reclamarà a la companyia subministradora que no s’executi el tall. En cas que ja s’hagi produït, s’exigirà el restabliment del subministrament i se sancionarà l’empresa. Des de l’àrea de Drets Socials asseguren que volen oferir tots els instruments que tinguin al seu abast perquè la ciutadania “faci valer els seus drets” als serveis bàsics.  

Punts d’Atenció a la Pobresa Energètica (PAPE)

Aquest hivern passat l’Ajuntament de Barcelona ha establert Punts d’Atenció a la Pobresa Energètica (PAPE) als barris més afectats de la ciutat. Des de l'Administració es valora positivament aquesta experiència i preveuen posar-los de nou en funcionament la propera tardor, amb una xarxa més àmplia i amb l’objectiu final que acabin operant durant tot l’any.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article