Barcelona aposta per la contractació d'empreses que afavoreixin la inserció laboral de persones vulnerables

L'Ajuntament tindrà en compte aquest criteri pel nou concurs públic en serveis de neteja de pintades a la ciutat


L'Ajuntament de Barcelona ha obert un concurs públic per contractar una empresa que s'encarregui dels serveis de neteja de pintades, eliminació de cartells i retirada d'altres elements de la via pública per al període 2016-2019. Aquest, que tanca el 5 de setembre, ha incorporat aquesta vegada com a criteri puntuable la presència en plantilla d'un 5% de persones amb dificultats d'inserció laboral. Les ofertes tindran una major puntuació si es proposen uns percentatges majors.

A més, seguint els criteris de contractació pública social i ambientalment responsable del Govern municipal, s'inclouen mesures per a la igualtat de gènere, pel respecte a la diversitat funcional, no sexistes i respectuosos amb la conciliació. El contracte recull també que totes les baixes, substitucions i noves contractacions laborals s’han de realitzar mitjançant la contractació de persones amb dificultats particulars d’inserció al mercat laboral.

Més enllà de tenir en compte l'oferta econòmica, es valorarà la qualitat ambiental de la flota de vehicles nous ofertats per suplir els vehicles subrogats ja amortitzats i d'altres que es puguin oferir, incloent els vehicles de servei per al personal detector i inspector. Les tipologies de vehicles es puntuaran segons la motorització i les emissions, obtenint més puntuació, de més a menys, els vehicles elèctrics, els vehicles híbrids endollables, els vehicles híbrids no endollables i els vehicles de gas (bifuel inclosos). També es tindrà en compte la incorporació d’un segon vehicle amb capacitat d’actuació fins els 12 metres d’alçada.

Detecció i neteja de pintades

Segons el consistori, "Barcelona com a concepte sempre ha procurat que la neteja no només sigui arran de carrer sinó que sigui una neteja vertical. Es vetlla per les façanes d'edificis públics". L’any 2015 el cost del servei va ser de gairebé 4 milions d'euros amb una mitjana de 34 equips de dilluns a dissabte i 5 en festius que van esborrar 494.270,85 m2 de pintades i eliminació de cartells en un total de 248.439 actuacions realitzades.

Les deteccions de les pintades provenen principalment a través de l’empresa que té adjudicat el contracte de la neteja de pintades i eliminació de cartells. De fet, la detecció de les pintades, és una de les tasques incloses en les seves obligacions. En menor percentatge també arriben avisos a través de la ciutadania (trucades als telèfons i xarxes socials municipals) i pels canals interns de l’Ajuntament (Guàrdia Urbana, districtes, etc). Per cada pintada detectada es fa una fitxa de l’abans i el després (de la neteja), la qual cosa fa que transcorrin entre 2 i 3 dies des de la detecció fins a l’esborrat. En cas de pintades ofensives o després de manifestacions, s’hi actua immediatament.

 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article