El Govern reforçarà el 116 111 Infància Respon per atendre casos d'assetjament infantil

S'ampliarà l'atenció i s'impulsarà una campanya de difusió per garantir l’accés dels menors que pateixin situacions de maltractament

El Departaments de Treball, Afers Socials i Famílies i el Departament d’Ensenyament reforçaran el telèfon 116 111 Infància Respon per garantir un suport àgil i eficaç sobretot en l’atenció de les demandes relacionades amb assetjament als centres educatius, ciberassetjament i altres maltractaments o abusos sexuals a infants i adolescents.

Aquest reforç de les prestacions del telèfon d’atenció al a infància anirà acompanyada d’un seguit d’actuacions de difusió i informació, principalment entre els joves, per garantir l’accés de tots els menors que pateixin situacions de maltractament així com de les persones que en siguin coneixedores.

En paral·lel, els dos Departaments reforçaran en el termini aproximat d’un mes el circuit d’atenció, derivació i intervenció per als casos de bullying comunicats al telèfon 116 111 que garanteixi la derivació especialitzada i la coordinació interinstitucional cap als centres, amb una resposta immediata i experta.

El servei telefònic Infància Respon (116 111) és de caràcter europeu i present a tots els estats, com també a múltiples comunitats autònomes, i ofereix informació, assessorament, orientació i atenció en relació a qualsevol tipus de demanda que afecti la infància i l’adolescència. Els professionals que hi treballen -en coordinació amb els diferents serveis, departaments i administracions implicades-, promouen i proposen l’activació dels recursos i l’atenció necessària per a garantir una protecció efectiva de l’infant i l’adolescent.

Infància Respon, al 116 111

El número 116 111 és el telèfon de referència per comunicacions de possibles situacions de maltractament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any de forma gratuïta i totalment anònima, sense deixar rastre.

Els nou primers mesos de l’any el telèfon 116 111 Infància Respon ha atès 10.265 trucades, la major part de professionals, pares i mares, i que ara vol promocionar-se als equipaments, centres i àmbits on els menors desenvolupen activitats per tal que coneguin millor una eina al seu servei.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article