El Servei d'Atenció Telemàtica a la Víctima del Delicte atén unes 2.500 consultes en el primer any

La majoria dels usuaris són dones d'entre 40 i 50 anys

El Servei d'Atenció Telemàtica a la Víctima del Delicte ha atès prop de 2.453 consultes durant el primer any de funcionament. La majoria dels usuaris són dones (60%) d'entre 40 i 50 anys (20%) i les consultes més recurrents són les que fan referència al procediment per interposar una denúncia (47,5%). El següent tipus de consulta més habitual és el de víctimes que no saben on s’han d’adreçar (34 %) i de quins recursos disposen.

Des del Servei se les deriva, per exemple, a la Policia, als serveis socials o al centre sanitari més proper. Les peticions d’informació per saber si els fets denunciats s’estan investigant o si ja han arribat als jutjats (5,4 %) o per conèixer el compliment de la condemna de presó dels agressors (5 %) també destaquen entre els motius més habituals de les trucades i els correus electrònics.

Prop de la meitat de les consultes (43%) són per delictes contra la propietat (furts i robatoris); un 12,5% ho són per violència de gènere, i un 10,4% per violència domèstica.El servei s'atén des de les 8 del matí fins a les deu de la nit i els usuaris s'hi poden adreçar en català, castellà, anglès, francès i àrab.

Actualment, el presta la Creu Roja per un període de quatre anys des del Centre de Coordinació que té a Barcelona i hi treballa un equip de cinc professionals integrats per juristes, psicòlegs, treballadors i educadors socials.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article