El Bages tindrà un servei pioner i itinerant per lluitar contra la pobresa energètica

Es repartiran cent ‘kits’ entre les famílies més vulnerables per tal que puguin reduir la seva factura d'aigua, llum i gas

Un total de 1.030 famílies del Bages van rebre un avís de tall per part d'alguna empresa subministradora durant l'any passat. Una realitat que, segons el conseller d'Acció Social i Ciutadania, Albert Marañón, confirma que, malgrat que les xifres macroeconòmiques parlin de fi de la crisi econòmica, la situació encara és molt greu per a moltes famílies. Per tal de lluitar contra aquesta realitat, el consell comarcal, amb la Diputació de Barcelona, ha impulsat una oficina d'assessorament energètic i atenció a la pobresa energètica pionera. Per primer cop, serà itinerant i donarà servei als habitants dels 29 municipis del Bages, a excepció de Manresa, que té competència pròpia en serveis socials.

L'oficina tindrà sis punts d'assessorament a la comarca (Navàs, Sallent, Artés, Sant Joan de Vilatorrada, Cardona i Sant Vicenç de Castellet). Més enllà de donar consells, el servei també preveu actuar i repartirà 100 kits d'eficiència energètica entre les famílies més vulnerables per tal que puguin reduir la seva factura d'aigua, llum i gas.

"La pobresa energètica és una màxima prioritat per al Consell Comarcal del Bages". Així de contundent s'ha expressat el conseller d'Acció Social i Ciutadania, Albert Marañón, durant la roda de premsa de presentació de la nova oficina itinerant d'assessorament energètic.

Es tracta d'un servei pioner en l'àmbit comarcal de Catalunya que neix amb el triple objectiu d'impulsar noves mesures urgents per fer front a l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica, contribuir a la millora de la qualitat de vida dels bagencs i acomplir amb el dret d'accés als subministraments bàsics de llum, aigua i gas. En definitiva, el què es busca, segons Marañón, és apoderar les persones per tal que es puguin prevenir situacions de vulnerabilitat. De fet, durant el 2017, hi van haver 1.030 avisos de tall de subministrament a famílies del Bages.

Aquesta oficina, impulsada per les Àrees de de Medi Ambient i Acció i Ciutadania, actuarà de forma itinerant en els 29 municipis del Bages, a excepció de Manresa –que té competència pròpia en serveis socials-. El servei s’oferirà presencialment a sis municipis, però en tots s'atendran usuaris de qualsevol dels municipis de l'ABSS.

100 ‘kits’ d'eficiència energètica

L'oficina no només oferirà assessorament, sinó que també preveu passar a l'acció i, en aquest sentit, es repartiran 100 kits entre les famílies més vulnerables per tal que puguin reduir la seva factura d'aigua, llum i gas. Aquests paquets inclouen llums leds, paquets de protecció per a les finestres i les portes, programadors analògics d'endolls, i regletes d'endolls, entre d'altres estris.

Durant la seva intervenció, Marañón ha estat molt crític amb les companyies subministradores, especialment les més grans, i s'ha dirigit a elles per tal que "es deixin estar d'excuses" i compleixin la llei 24/2015 "per garantir la dignitat de les persones". "La lluita contra la pobresa energètica és un responsabilitat compartida entre les famílies, els poders públics i les empreses subministradores", ha subratllat.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article