L'oficina contra la pobresa energètica del Bages oferirà servei presencial a 20 municipis

El servei va atendre 300 casos durant el primer semestre del 2018

El Consell Comarcal del Bages ha tornat a posar en marxa, aquest mes de desembre, l'oficina d'atenció a la pobresa energètica. Enguany, com a novetat, el servei s'estén a 14 municipis més de la comarca amb la voluntat d'evitar casos d'impagament de la factura energètica i abaratir-ne el seu cost.

D'aquesta manera, en total, l'oficina oferirà servei presencial a 20 municipis (6 de forma permanent cada setmana i, com a mínim, un cop al mes en els 14 pobles restants). El conseller comarcal d'Acció Social i Ciutadania, Albert Marañón, ha dit que la voluntat de l'oficina és actuar amb la prevenció i no només d'apagafocs. El servei va atendre 300 casos durant el primer semestre del 2018.

A finals de gener, la comarca del Bages esdevenia pionera pel fet de ser el primer territori que posava en funcionament una oficina d'assessorament i atenció a la pobresa energètica. Durant els sis primers mesos de funcionament, el servei va atendre 300 casos, amb un perfil predominant de persones que viuen soles i d'edat avançada.

Ara, el Consell Comarcal del Bages ha decidit fer un pas endavant i, a banda dels sis municipis on ja oferia servei setmanalment, l'oficina també tindrà presència a 14 municipis més de la comarca amb un triple objectiu: resoldre dubtes per tal que la gent sàpiga què està pagant; buscar la manera d'abaratir costos; i, per últim, detectar casos de vulnerabilitat a l'hora de pagar les factures energètiques.

El conseller d'Acció Social i Ciutadania, Albert Marañón, ha destacat la voluntat preventiva del Consell Comarcal i ha dit que l'ens no només vol actuar d'apagafocs. En aquest sentit, ha demanat al Govern de la Generalitat que faci el mateix, i que "assegui les companyies subministradores per exigir-los que compleixin la llei i demostrar així la seva voluntat política per lluitar contra la pobresa energètica des de la prevenció".

Per tal d'accedir al servei, els usuaris han de demanar hora concertada per telèfon o bé mitjançant correu electrònic. L'oficina serà presencial de manera setmanal en els 6 punts on ja es feia (Navàs, Sallent, Artés, Sant Joan de Vilatorrada, Cardona i Sant Vicenç de Castellet) i, a més, tindrà presència com a mínim un cop al més en 14 punts més. A banda, el servei també estudia reservar hores d'urgència per aquells casos que, per necessitat, urgeixin del servei. A banda, en els casos en què hi ha dificultats de mobilitat per part de l'usuari, el servei també es pot oferir a domicili.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article