La cultura de la millora de gestió


En un context econòmic tan inestable com l'actual és necessari, més que mai, que les entitats i les persones que treballem en acció social ens mantinguem alertes, en actitud de renovació i innovació, en tot allò que sabem fer i fem. Aquesta afirmació, que podria se subscrita per la majoria com un bé al què no es pot renunciar, es topa de front amb la realitat del dia a dia i amb d'urgència de les tasques quotidianes, que deixen poc espai de marge per un plantejament de millora de les activitats i les pràctiques que es duen a terme.

Malgrat tot, quan en parlem i posem sobre la taula aquest tema, la majoria de les persones que treballen en el Tercer Sector manifesten obertament com de necessari i oportú vindria a ser un programa d'innovació i millora de gestió.
 
La innovació en gestió rau en el "com" fem les coses molt més que en el "què". Molt probablement, d'aquesta situació econòmica tan complicada que ens està tocant viure, se'n sortiran millor aquells que siguin capaços de pensar en nous models de treball, deixant de banda el que fins ara aparentment funcionava. Caldrà pensar potser en xarxes externes de col·laboradors, caldrà preveure una gestió del coneixement més col·lectiva i transversal, serà necessari vetllar molt especialment per la motivació dels treballadors, donant així preferència al empleat sobre el client. Tot això que potser a la curta no resol el problema, haurà d'aportar a la llarga més beneficis que no pas el fet d'ampliar el nostre ventall d'accions i serveis per a captar més clients.

Cal treballat intensament per trobar aquelles maneres i sistemes que permetin a les entitats integrar en el dia a dia, i de forma gradual, successius plans de millora definits des de la pròpia realitat. Evidentment tot passa per unes passes prèvies d'anàlisis per a ser molt conscients del que  és i que viu cada organització. Estem convençuts que només aquesta autodetecció pot portar a un pla d'acció que doni via a un aspecte (a un “com”) que cal que es revisi. Després de implementar-ho i avaluar-lo, els protagonistes del canvi provocat, estaran en disposició d'adonar-se que elles i ells han estat capaços de girar, de donar-li la volta, a aquell tema que no acabava de rutllar. Estarem doncs construint aquesta cultura de la que parlava el títol d'aquest escrit.

La cultura de la millora de la gestió està formada per aquelles actituds i pràctiques que permeten que una o vàries persones, al voltant o no d'una entitat, obrin la porta al que s'ha vingut a nomenar la gestió innovadora, la gestió del futur. Tal com apuntàvem, Consultoria i Estudis aposta per acompanyar, en un procés.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article