Els docents podran demanar assessorament en la gestió del benestar emocional de l’alumnat

Un equip de professionals de la psicologia i pedagogia atendrà les consultes dels centres educatius


A partir d’aquest dilluns, els professionals de l’educació podran contactar amb un grup d’especialistes en psicologia i pedagogia per rebre suport i assessorament en matèria de benestar emocional. Aquesta és una de les mesures centrals del nou Programa de Benestar Emocional que ha posat en marxa el Departament d’Educació per acompanyar al professorat i als centres educatius. A més, també s’elaborarà material pedagògic, es farà formació per a docents i tallers adreçats a l’alumnat i les famílies.

L’objectiu d’aquest programa és acompanyar als centres educatius en la gestió del benestar emocional de l’alumnat i en la gestió de les diferents situacions que puguin succeir durant el dia a dia d’escoles i instituts. En aquest sentit, s’oferirà als professionals de l’educació eines per a millorar el benestar psicològic i ajudar-los quan es detectin dificultats de gestió emocional de l’alumnat. Al mateix temps, es vol facilitar la detecció i la resposta grupal en situacions de risc de malestar, així com promoure actuacions amb impacte positiu en el benestar emocional d’infants i joves.

Un equip de vint professionals del Departament d’Educació serà l’encarregat de coordinar i gestionar el programa, el qual estarà format per dos coordinadors, 17 professionals de l’àmbit de la psicologia i la pedagogia, i un tècnic administratiu. L’equip també rebrà l’assessorament periòdic per part de persones expertes del sector. Entre les seves funcions es troben: l’atenció telefònica als docents, la intervenció en situacions d’emergència, l’acompanyament als centres, les dinàmiques de gestió emocional en grups de classe, l’elaboració del material pedagògic, la formació del professorat i l’elaboració d’eines de gestió emocional per a les famílies.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article