Sindicats i comunitat educativa assenyalen Educació com a “màxim responsable” dels resultats de l’informe PISA

L’infrafinançament, la doble xarxa, la segregació escolar o la manca de docents, en són les causes, apunten


Els resultats de l’Informe PISA i les mesures i comunicacions anunciades per Educació continuen provocant reaccions de la comunitat educativa.

Aquest cop, els sindicats Ustec, CGT, Intersindical i USOC junt amb l’Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) han adreçat un comunicat conjunt amb el qual volen assenyalar al Departament d’Educació com a “màxim responsable” dels “desastrosos resultats” de l’informe PISA, a causa de les polítiques educatives dels darrers anys a Catalunya.

Les organitzacions signants asseguren que fa temps que avisen al Departament d’Educació dels problemes “estructurals i persistents” que pateix el sistema educatiu català. Entre aquests, assenyalen l’infrafinançament, l’existència d’una doble o triple xarxa, la manca de desplegament del Decret d’educació inclusiva, la segregació escolar, la manca d’un servei de menjador escolar universal i la manca de docents i altres professionals especialistes als centres educatius. “Unes advertències que han estat ignorades sistemàticament”, admeten.

Sobre les mesures anunciades durant el mes de desembre per la consellera d’Educació, Anna Simó, critiquen en molts casos no han estat consensuades amb la comunitat educativa, “ni han vingut acompanyades de la normativa i la dotació de recursos necessàries per a fer-ne possible el seu desplegament”, lamenten. “Un tarannà que no és nou en aquest departament i que ens fan sospitar que, un cop més, ens trobem davant d’una declaració d’intencions que no repercutirà efectivament en la millora del sistema educatiu”.

Així, asseguren que senten preocupació per la gestió que ha fet la consellera del problema i la reacció que ha tingut amb els diferents agents de la comunitat educativa. Retreuen que s’hagi adreçat per mitjà de cartes amb ells, i que en aquestes hagi “insinuat” que la responsabilitat d’aquesta crisi educativa és de les famílies i les docents.es docents.

Finalment, demanen fer una “revisió i modificació estructural i compromesa” de les polítiques educatives de forma urgent, que passi per la implementació de mesures “concretes i acordades” amb els diferents agents de la comunitat educativa, “a qui el Departament d’Educació ha de respectar com a interlocutores vàlides i necessàries, sense condicions”, reclamen.

En aquest sentit, diuen que és necessari no només un increment exponencial de recursos en compliment del 6% d’inversió que estableix la LEC, sinó traçar una estratègia per a una gestió eficient d’aquests recursos “per tal que repercuteixi en una millora estructural del sistema educatiu”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article