El Consell Escolar de Lleida, el primer a Catalunya que incorpora educadors socials

El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya participarà en aquest òrgan que vetlla per la inclusió de tot l’alumnat


El Consell Escolar Municipal de Lleida ha estat el primer en tota Catalunya en incorporar la figura dels educadors socials entre els seus membres. En concret, serà una representació del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) qui s’incorpora a partir d’ara a aquest òrgan de participació i assessorament que dona resposta al projecte educatiu de la ciutat de Lleida, i que aquest dimarts va fer la seva primera sessió després d’aprovar al desembre un nou reglament.

La incorporació de la figura de l’educador social té l’objectiu de donar una mirada aglutinadora al fet educatiu, dins i fora de l’àmbit escolar, segons han destacat des del consell. El vicepresident del CEESC i president de la junta delegada a Lleida, Albert Font-Tarrés, assumirà el paper de membre titular al consell mentre que l’educadora social lleidatana Lídia Acosta en serà la membre suplent. 

Font-Tarrés ha destacat la fita i ha remarcat que educadores i educadors socials tenen un perfil de formació universitària de “caràcter teòric i pràctic que intervé socioeducativament amb la infància, els seus entorns familiars i la comunitat, per treballar per a una educació integral, la relació amb l’entorn, l’atenció a la diversitat, la convivència i el benestar i l’acció comunitària”, amb actuacions encarades “a garantir l’equitat i facilitar l’èxit educatiu del conjunt de la població”.

També ha recordat que hi ha educadores socials presents “en serveis d’allò més diversos destinats a la infància, l’adolescència i els seus entorns familiars i socials” i, des del 2020, en alguns centres escolars de la ciutat.

Amb el nou reglament el CEM esdevé un òrgan de consulta, assessorament i seguiment de les polítiques educatives format per membres de la comunitat educativa de la ciutat. A més del CEESC, en formen part el director territorial del Departament d’Educació, regidors de la Paeria, representants dels docents, famílies, alumnat, personal d’administració i d’atenció educativa, direccions de centres, sindicats, col·legis professionals i entitats vinculades a la comunitat educativa.

La nova normativa del Consell busca “superar l’àmbit estrictament escolar en coherència amb la Carta de Ciutats Educadores i amb el Projecte Educatiu de Ciutat” i assumir el repte de fer “possible la integració de tot l’alumnat i les seves famílies, l’èxit educatiu, la millora en la qualitat de l’ensenyament i de la cohesió social”.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article