Més de 25 AFA tallaran el trànsit a Barcelona aquest divendres per exigir una major seguretat en els entorns escolars

Reclamen a les administracions reduir els límits de velocitat al voltant de les escoles i instal·lar mesures perquè es compleixin


La Revolta Escolar organitza talls de trànsit simultanis a Barcelona aquest divendres 15 de març per exigir entorns més segurs al voltant de les escoles. Reclamen a les administracions reduir els límits de velocitat als entorns escolars i més mesures per assegurar que es compleixin. Denuncien que els acords als quals l’organització va arribar amb la tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, no s’han complit i demanen una reunió amb Jaume Collboni.

Sota el lema Un vianant té un 80% de probabilitat de morir en un atropellament si el vehicle va a 50 km/h. Es redueix al 10% a 30 km/h aquest primer tall del 2024 se centra a exigir la limitació a 30 km/h en entorns escolars i la instal·lació de nous radars ni altres mesures per reduir la velocitat i el trànsit al voltant de les escoles.

Denunciem els incompliments dels acords als quals La Revolta Escolar va arribar en la trobada amb la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, el passat mes de desembre. Alerten que segueixen sense pacificacions ni calendarització de les noves actuacions de millora, ni data de la reunió amb l’alcalde Jaume Collboni per traslladar-li les demandes, ni transparència sobre la partida pressupostària prevista pels entorns escolars.

Exigeixen més seguretat en els entorns escolars

Les AFA mobilitzades, de diferents municipis (Barcelona i Badalona, entre d’altres) i que són més de 120 adherides ja al manifest, exigeixen uns entorns escolars amb menors velocitats i consideren imprescindible la instal·lació de mesures per obligar al compliment de les limitacions de velocitat: coixins berlinesos o passos de vianants elevats, entre d’altres, i als entorns escolars de la xarxa bàsica, radars de control de la velocitat i modificar el disseny urbà com si fossin autopistes.

Reclamen que al març del 2021 l’Ajuntament de Barcelona va anunciar el desplegament de 46 radars de velocitat en diversos punts de la ciutat, però tres anys més tard, només hi ha 12 radars en punts fixes en entorns escolars, i que addicionalment funciona amb limitacions horàries des de l’estiu del 2023. “Lamentem la lentitud i reticència per part de l’Ajuntament de Barcelona, en la instal·lació de radars sancionadors en els entorns escolars que puguin ajudar a millorar la seguretat dels infants”, reclama Marc Hurtado, portaveu de la Revolta Escolar. “No poder garantir la seguretat dels infants és un fracàs. Cal canviar el model de mobilitat. És una qüestió de voluntat política”, afegeix.

Dades sobre accidents amb vianants menors d’edat a Barcelona

De mitjana, cada tres dies un menor d’edat és hospitalitzat a l’haver estat involucrat en un accident de trànsit, segons dades de l’Ajuntament de Barcelona i la guàrdia urbana. En el période de quatre anys comprés entre 2018 i 2021, un total de 427 menors d’edats involucrats en accidents de trànsit van haver de ser hospitalitzats. Entre les principals causes, destaca el no haver-se respectat el pas de vianants o haver desobeït el semàfor per part dels vehicles (cotxe, moto, camió, furgoneta).

Segons un estudi elaborat per la Revolta Escolar, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona, el 62% de les escoles estudiades s’havien detectat problemes de seguretat en els accessos, i la majoria de les famílies, un 75%, consideraven l’entorn de l’escola com a no prou segur per als infants. Segons l’estudi, en menys de la meitat de les escoles hi havia el límit velocitat 30 km/h. En només 1 de cada 5 hi havia mesures com radars o elements reductors de velocitat. El 80% de les famílies considerava que el transport privat va “molt ràpid” al voltant de l’escola.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Nuria Marin Prats Barcelona
1.
Una iniciativa necessària la d'augmentar la seguretat viària; però vull recordar que inicialment l'argumentació es fonamentava en minimitzar la contaminació atmosfèrica; parlàvem de "pacificar" l'entorn escolar, prioritzant en aquest entorn, el que es tracta de fer a tota la ciutat. Em sorprèn que en aquest escrit només es parli de "seguretat" i "velocitat", oblidant la contaminació produïda.
Des de l'Associació de Veïns de les Corts, i concretament en la zona escolar de la plaça de can Rosés, de les primeres a implementar la limitació i el radar, volem destacar que no s'hagi parlat encara de la contaminació electromagnètica (un altre tipus de contaminació ambiental) produïda per les 26 antenes, de tots els operadors de telefonia mòbil, situades (mimetitzades) a l'edifici de Taquigraf Garriga 63. https://geoportal.minetur.gob.es/VCTEL/vcne.do
Quan l'Ajuntament de Districte va fer la presentació de la nova Escola Bressol els vàrem demanar que fessin mesures de les emissions electromagnètiques a la zona; el fet que no hagin respost a la nostra petició evidencia que el tema no mereix el seu interès.
Desconexem el que opinen les famílies dels alumnes.
  • 0
  • 0

Comenta aquest article