Nova app per agilitzar la intervenció del 112 i els Mossos quan es notifiqui un cas de violència masclista

Aquesta actuació s'emmarca dins el Pla de Seguretat i Atenció a les víctimes de violència masclista 2015-2018 i entrarà en funcionament el primer trimestre de 2017


El Departament d’Interior i Telefònica posaran en funcionament el primer trimestre del 2017 una aplicació per a telèfons mòbils específica per a víctimes de violència masclista que facilita el contacte de la víctima amb el sistema d’emergències i els Mossos d’Esquadra, fent més fàcil i ràpid l’avís al telèfon d’emergències 112 de Catalunya (CAT112). Aquesta proposta s'emmarca dins del Pla de Seguretat i Atenció a les víctimes de violència masclista 2015-2018.

L’aplicació, que s’ha presentat aquest dilluns, integrarà les dades de les bases policials amb el sistema del CAT112 "respectant en tot moment la garantia de confidencialitat i protecció de dades" de manera que, quan la víctima truqui al telèfon d’emergències, l’operador que l’atén ja sabrà que es troba davant d’un possible cas de violència masclista i la trucada passarà de forma immediata als Mossos d’Esquadra.

L’app també permetrà alertar familiars i amics i oferirà consells a les víctimes. En aquest sentit, preveu que la víctima pugui enviar un missatge predeterminat d’alerta als contactes telefònics (fins a sis en la versió actual) que decideixi un cop hagi trucat al 112. I pel que fa als consells, inclou recomanacions sobre com actuar en diferents situacions com ara en el cas que es produeixi una agressió, si la víctima té fills o bé encara viu amb l’agressor, entre altres situacions.

El nou projecte és fruit de la col·laboració del CAT112 amb Telefonica, desenvolupadora de l'aplicació, i ha comptat també amb la contribució de la Direcció General de Policia, de la Direcció General d'Administració de Seguretat (DGAS) i del Gabinet Tècnic del departament d'Interior.

"La nova aplicació és pionera a l’Estat, innovadora i té com a finalitat aportar més protecció específica i donar una resposta més urgent a les possibles víctimes de violència masclista i domèstica", ha afirmat el conseller Jané, qui també ha destacat que "aquesta nova eina ha de contribuir al descens de la por d'aquestes persones perquè està fet per ajudar-les i per a aconseguir disminuir aquesta xacra social”.

Per la seva banda, el director del CAT112, Federic Adan, ha afirmat que "la societat no és prou madura ni lliure per a diferents persones i per això, l’Administració pública té el deure de posar mitjans pels col·lectius més vulnerables i indefensos".

El director d’Empreses i Administracions Públiques de Telefonica Catalunya, Enrique Santiago, ha explicat, tanmateix, que forma part "d’una empresa molt compromesa amb els col·lectius més vulnerables donant servei des de fa anys a les persones que pateixen violència masclista" i ha anunciat que "durant l’any vinent Telefònica farà una prova pilot que permetrà reconèixer la veu i identificar al màxim nivell i fiabilitat la persona que truca, com si es tractés d’una empremta dactilar".
 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article