‘Clauer salvavides’ i ‘Valiente para emigrar’ guanyen el concurs per donar una segona vida a les armilles de Lesbos

Fins a 22 propostes s’han presentat al certamen de l’AMB per fer front a un repte de sostenibilitat ambiental

Els projectes ‘Clauer salvavides’, dissenyat per Alvaro Insenser i Roger Vendrell, i la màrfega ideada per Iliamite Bonfil, ‘Valiente para emigrar’, han estat les dues propostes guanyadores del concurs social d’idees de l'AMB per donar una segona vida a les armilles que es troben acumulades a les platges de Lesbos (Grècia).

A més, hi ha hagut cinc propostes finalistes. D’entre aquestes, el ‘Boat Night’ es tracta d’un vaixell de joguina perquè s’utilitzi al mar, piscina o banyera, que alhora es pot transformar en una làmpada de nit, amb llum càlida i acollidora. Una proposta presentada per Christiane Hilmer i Branca Rabelo. El ‘Mondo Puf’ és la creació d’un puf amb tots els materials que conformen una armilla i ha estat presentada per Esther Bobé i Cristina Del Pozo. ‘Walk’em’ és un calçat realitzat amb armilles salvavides i ha estat una proposta presentada per Janis Gómez i Ivet Del Río. ‘Camí, camino, way’, la proposta presentada per David Casamián, és una tenda de campanya plegable. I per últim, l’‘Eco’ és un material que serveix per crear infinitat d’objectes, com fundes per ulleres o jocs de taula. Es tracta d’una proposta presentada per David Casamián.

22 projectes originals i autèntics

Les cinc propostes finalistes i els dos projectes guanyadors han estat escollits per un jurat tècnic. Els membres del jurat han estat Jordi Voltas, Professor d’Enginyeria Industrial UPC, Oriol Guimerà, Professor Disseny Industrial IED, Matina Kontoleontos, Tècnica ONG Lesvos Solidarity, Mahmoud brahim, refugiat sirià a Lesbos, Joan Carles Fernández, del servei de prevenció i gestió de residus de l’AMB i Maria Peix, Cap de Cooperació de l’AMB.

En total, el jurat ha valorat 22 projectes tenint en compte factors com la originalitat i autenticitat de la proposta, la seva creativitat, la factibilitat de fabricació i viabilitat comercial, consideracions ambientals i la visibilitat de l’origen (valor social, visibilització de les armilles...).

La vinculació de l’alumnat amb la causa

L’objectiu d’aquest concurs té dos eixos principals: en primer lloc, fer front al repte de sostenibilitat ambiental a l’illa de Lesbos, i en segon lloc, vincular l’alumnat de l’àrea metropolitana a aquesta temàtica i que se sentin part col·laboradora a través del seu coneixement i creativitat.

Els dos projectes guanyadors i alguns dels projectes finalistes s’implementaran a partir del setembre a aquesta illa grega a través de l’entitat Lesvos Solidarity, amb l’objectiu final de comercialitzar els productes i destinar els beneficis a la comunitat de persones refugiades del territori. El premi serà un viatge a Lesbos perquè l’alumnat conegui de primera mà les accions que s’estan portant a terme i començar a fer patrons dels seus projectes, que seguiran desenvolupant tant persones refugiades com ciutadania local.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article