Les polítiques socials centren una de cada tres queixes al Síndic de Greuges

Ribó denuncia la “inadequada resposta de les administracions” davant els desnonaments

Les polítiques socials centren el 31,3% de les queixes que van arribar al Síndic de Greuges el 2018, segons l'informe que s'ha presentat al Parlament. Per això Rafael Ribó ha reclamat més acord polític per fer front a les problemàtiques i a les desigualtats socials. També ha denunciat la “inadequada resposta” de les administracions davant els desnonaments de persones vulnerables.

El Síndic considera que l'increment de les queixes en aquest àmbit posen de manifest “la manca d'un parc d'habitatges social suficient i el col·lapse de les meses d'emergència residencial”, així com la “manca d’informació” i “demores importants” en el desplegament de la Renda Garantida de Ciutadania.

“Són freqüents els casos en què a partir de la denegació o no-resolució sobre la Renda Garantida de Ciutadania, que han estat centenars, s’entra en una roda que deriva en situacions greus de pobresa energètica i fins i tot de desnonaments. Situacions que poden arribar a ser encara més dramàtiques si es tracta de persones amb infants a càrrec”, ha subratllat el Síndic. A més, assegura que “la majoria de les queixes han estat presentades per dones”.

En total el 2018 l’ens ha rebut 10.495 queixes procedents de 14.000 persones, ha atès 9.987 consultes i ha iniciat 264 actuacions d'ofici. A més, ha tramitat 26.000 expedients i ha atès més de 35.000 persones.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article