La qualitat en l’atenció a les persones vulnerables


Des de les entitats del tercer sector social portem anys preocupats per a oferir una bona atenció i de qualitat a les persones que adrecem la nostra atenció i el nostre acompanyament. Aquesta preocupació s’ha anat reflectint i traduint en la millora dels nostres projectes a partir d’alguns criteris generals que considerem imprescindibles, com poden ser les següents. 

L’accessibilitat. Les entitats del tercer sector hem de ser accessibles per a totes les persones, independentment de la seva edat, gènere, origen ètnic, religió, orientació sexual, capacitats o situació socioeconòmica. Aquesta accessibilitat l’hem de reflectir en els horaris d’atenció, en les condicions d’accés als projectes i recursos que desenvolupem , en la diversificació de perfils professionals, així com en l’accessibilitat física als nostres espais i locals. 

La confidencialitat. Les persones que busquen ajuda dels serveis socials poden estar en situacions molt vulnerables i pateixen situacions personals molt delicades i, sovint, que els hi semblen vergonyoses i costen d’explicar. Per aquest motiu, és important que les entitats respectem la privacitat i la confidencialitat de les persones i que no divulguem informacions sense el seu consentiment. 

La personalització. Cada persona té necessitats úniques i diferents. Les entitats del tercer sector hem de respondre de manera personalitzada a cada persona per a satisfer les necessitats individuals de cadascú. 

L’empatia. Les persones que busquen ajuda o suport a les entitats socials, normalment estan passant per moments difícils i situacions complexes. Per aquest motiu, l’empatia és una eina fonamental per als professionals i voluntaris de les entitats del tercer sector, per a saber apropar-nos i comprendre les necessitats emocionals de les persones a les quals acompanyem. 

La col·laboració. Les entitats del tercer sector hem de treballar en col·laboració amb altres professionals i organitzacions, tant de l’administració pública com de l’àmbit privat, per a proporcionar una atenció integral i coordinada donant la resposta més adient a les necessitats i demandes de cada persona. 

Tenint en compte aquestes qualitats, així com la constància en el diàleg, en la planificació i en l’avaluació, podem anar evolucionant cap a una millor qualitat en l’atenció i l’acompanyament a les persones. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article