De les 10.647 queixes que va rebre el síndic l'any passat, el 30,1% (3.207) fan referència a les polítiques socials. Concretament, un 5,2%, a l'educació i la recerca; un 8,2%, a la infància i l'adolescència; un 6,9%, a la salut; un 8,4%, als Serveis Socials; un 1,3%, al treball i a les pensions i un 0,1%, a la discriminació.
Aquest dinàmica pot apreciar-se també en el cas de les consultes, de les quals un 28,6% corresponen a les polítiques socials, sent els serveis socials el tema que n'acapara més (8,1%), seguida de Salut (6,8%) i infància i adolescència (6,1%).
D'acord amb l'Avanç de dades generals del Sindic de Greuges, la gran presència de consultes i queixes d'àmbit social reflecteix "amb claredat" l'impacte permanent de la crisi econòmica i "particularment l'afebliment continuat del respecte als drets socials".
El segon grup de matèria pel que fa al volum de queixes ha estat l'àrea de consum, que per primer cop supera àmbits més tradicionals del Síndic com els procediments administratius (16,9%) o les polítiques territorials (22,4%).
Perfil dels usuaris
Les dones han promogut més de 60% de les queixes en matèria social, xifra que augmenta fins el 70% en el cas de la temàtica de la infància i l'adolescència, mentre que en l'àmbit de seguretat ciutadana (71%), administració pública (64%) i cultura i llengua (62%) són "marcadament masculines", afirma l'informe.
Compliment de les intervencions del Síndic
El Síndic de Greuges va intervenir l'any passat en 2.546 casos vinculats els drets socials. D'aquests, el 31,7% es van resoldre a l'inici de la intervenció (808 casos). A més, en un 20,4% (520) de les intervencions es va complir la resolució de Rafael Ribó i en un 1,4% (36) es va complir parcialment. Encara queden 1.182 (46,4%) casos pendents del seguiment del grau de compliment.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari