Alumnes de l'IES Mollerussa fan activitats d'estimulació cognitiva amb persones amb discapacitat psíquica

L'objectiu és que quan els joves hagin de començar a treballar ja hagin passat per certes “situacions reals”


Un grup d'alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de Tècnic d'Atenció a Persones en Situació de Dependència de l'IES Mollerussa ha portat a terme aquest divendres una sèrie d'activitats amb diversos usuaris de l'entitat ACUDAM, que precisament treballa amb persones amb discapacitat psíquica.

Segons ha explicat una de les professores d'aquest cicle, Olga Ferrer, ja fa uns vuit anys que porten a terme iniciatives d'aquest tipus que tenen l'objectiu de posar en contacte als alumnes amb els “col·lectius específics” amb que hauran de treballar. D'aquest manera, quan entrin al món laboral ja hauran passat per certes “situacions reals” que els permetran demostrar que tenen competències òptimes.

La professora de Serveis a la Comunitat de l'IES Mollerussa, Olga Ferrer, ha explicat que els alumnes treballen en un projecte d'intervenció psicosocial on recullen necessitats i interessos de les persones amb discapacitat intel·lectual que en aquest cas són usuàries d'Acudam. Aleshores planifiquen, proposen i preparen una sèrie d'activitats que posteriorment s'executen i després n'avaluen els resultats. Aquest divendres han fet activitats cognitives a les instal·lacions del mateix institut i han comptat amb el guiatge dels docents del centre i l'acompanyament dels tècnics d'Acudam.

Segons Ferrer, les persones amb discapacitat intel·lectual necessiten una “estimulació cognitiva constant” i per això els tècnics ho treballen de forma quotidiana i els alumnes, que seran futurs tècnics, poden viure amb aquesta activitat la teoria i la pràctica de com han de fer-ho. Mantenir aquest contacte permet que els alumnes puguin aplicar els coneixements teòrics quan han anat adquirint durant els dos cursos del cicle. “Els resultats són molt positius ja que des del moment que comencen a estudiar tenen contacte amb els col·lectius específics i llavors evolucionen més ràpid”, assegura Ferrer.

El cicle que es fa a Mollerussa compta amb una cinquantena d'alumnes repartits en dos cursos i la majoria, quan acaben tenen feina assegurada. Es formen per prestar atenció a persones amb situació de dependència, acompanyament o dificultat física; persones grans o amb discapacitat psíquica.

De la seva banda, la Gemma Anguera, pedagoga d'ACUDAM, ha remarcat que l'entitat aposta cada vegada més per la participació en activitats que suposen una inclusió social, que no vol dir fer el mateix que els altres sinó “participar sent diferents però juntament amb els altres”.

Les habilitats que han treballat en l'activitat d'aquest divendres serveixen per estimular processos mentals que s'han adquirit al llarg de la vida, per tal de mantenir-los i detectar possibles deterioraments cognitius. Es treballa des de la memòria a l'atenció, la percepció o els processos matemàtics. Les activitats plantejades han consistit en elaborar un marc de fotos amb manualitats i jugar a un joc de taula de preguntes.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article