Comença la 7a edició del Social Lab, enguany sota el lema ‘Actuar en temps de crisi’

L’esdeveniment anual del Social.cat, que se celebra aquest divendres a la Nau Bostik, és el punt de trobada de la comuniació i l’acció social


Aquest divendres 16 de juny la Nau Bostik de Barcelona acull la setena edició de la jornada ‘Social Lab: Actuar en temps de crisi’, impulsada pel Social.cat. Es tracta d’un espai de trobada, reflexió i formació en el qual aprendre i compartir coneixement al voltant de les tasques de comunicació i difusió, així com contribuir a fer visible l’enorme tasca social desenvolupada per les entitats del tercer sector a Catalunya.

Aquest 2023, l’esdeveniment ofereix a les entitats eines comunicatives per gestionar les crisis —les generals i les particulars que puguin esdevenir al si de les organitzacions—, amb diferents propostes i tallers que els facilitaran fórmules per afrontar les crisis i transformar els moments d’incertesa i dificultat en moments que facin créixer les organitzacions.

Després d’uns breus parlaments institucionals inicials a càrrec de Joan Camp, editor de Social.cat; Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació i Difusió; i Carles Campuzano, conseller de Drets Socials, tindrà lloc la xerrada ‘Crisi, comunicació i confiança: reflexions des de l’ètica’, a càrrec de Begoña Roman. La filòsofa ens farà reflexionar al voltant de la confiança, que és crucial en qualsevol situació, però sobretot en aquelles en què ens enfrontem a canvis i imprevistos. I és que la interdependència ens obliga a explicitar millor les expectatives, necessitats i interessos, però poc es podrà resoldre o pal·liar sense vincles, credibilitat i fe en les nostres capacitats socials.

Per tal de poder fer xarxa entre les assistents i aprofitar l’espai exterior de la Nau Bostik, després de la xerrada inicial hi haurà una pausa d’esmorzar-networking, seguida del taller ‘La comunicació, una aliada quan vivim una crisi’, impartit per l’equip de La Sembra. En aquest taller els i les assistents faran l’exercici de ficar-se en la pell d’una entitat que viu una crisi i es preguntaran com els pot ajudar la comunicació a sortir-ne. Veuran com amb una bona estratègia, tota crisi pot ser una eina que els ajudi a fer un pas endavant.

Per acabar, els i les professionals de la comunicació especialitzats en crisi Elisabet Borreda, Francesc Viadel, Anna Aurich i Joan Francesc Cánovas recolliran, en la taula rodona ‘Experiències des de la pràctica’, moderada per la periodista del Social.cat Clara Congost, les propostes i idees que hagin anat sorgint al llarg del taller.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article