Joves nouvinguts desenvolupen un joc per treballar l’educació emocional a través de la robòtica

El projecte és el resultat del programa de formació en competències tècniques que la Fundació Comtal brinda a joves d’entre 16 i 21 anys


Un grup de 14 joves nouvinguts ha creat un joc educatiu que permet treballar l’educació emocional a través de la programació basada en la robòtica, el disseny i la impressió 3D. Aquest projecte és el resultat del programa ‘Construeix-te’, una iniciativa d’inserció laboral de la Fundació Comtal a través de la formació en competències tècniques, l’orientació professional i el servei a la comunitat per a joves d’entre 16 i 21 anys.

El joc porta el nom de ‘Robots per la salut emocional’ i ha estat desenvolupat per joves que fa poc temps que estan a Catalunya. Aquests joves formen part del programa ‘Construeix-te’, on han adquirit coneixements d’informàtica i programació per a desenvolupar aquest projecte, el qual, alhora, ajuda a trencar amb l’escletxa digital i millorar el benestar emocional dels infants i joves que atén la fundació.  

“La idea del projecte va sorgir  per tal de donar resposta al malestar emocional que la pandèmia i altres factors ha provocat en els mateixos infants i joves de la fundació”, explica la coordinadora de l’àrea socioeducativa de l’entitat, Noemi Expósito.  

La creació del joc va començar al novembre, quan els 14 joves que han participat en el projecte van rebre les primeres sessions de formació sobre competències bàsiques digitals, les quals s’han dut a terme al laboratori de fabricació digital de la Fundació Comtal, el GarageLab. La dinamitzadora d’aquest espai, Elvira Mora, subratlla que al setembre gairebé ningú dels participants en el projecte tenien coneixements d’informàtics. “Ara saben fins i tot programació. Estem satisfetes perquè hem aconseguit trencar l’escletxa digital amb la què molts venien”, destaca Mora.  

Un dels joves que ha participat en la creació del joc, Aymana el Mokaddam, subratlla que l’experiència li ha servit per “ajudar a saber identificar millor les emocions”, un fet que li ha semblat “molt important”. “Nosaltres hem après molt amb la robòtica, que no és fàcil, i també hem millorat la llengua”, remarca aquest jove. Precisament, la millora de les competències lingüístiques és una altra de les finalitats del projecte.  

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article