Una de cada tres consultes al Servei Telemàtic d’Atenció a la Víctima del Delicte és per violència de gènere

Un 68% dels usuaris són dones de nacionalitat espanyola i d’entre 18 i 50 anys en el 55% dels casos


Gairebé un terç de les consultes al Servei Telemàtic d’Atenció a la Víctima del Delicte (SIOVD) estan relacionades amb delictes de violència de gènere, concretament el 30% de les sol·licituds rebudes el 2022 són en aquest àmbit. El segon motiu més freqüent són els delictes contra la propietat, amb un 18% de les consultes, seguit de les agressions sexuals (8,32%), la violència domèstica (7,74%), les agressions físiques (5,59%), les estafes (5,53%) i les amenaces (2,62%). Durant el 2022 aquest servei va rebre 4.279 consultes, de les quals 3.738 eren trucades i 541, correus electrònics. Un 68% dels usuaris del servei són dones de nacionalitat espanyola i d’entre 18 i 50 anys en el 55% dels casos.

Segons el balanç publicat per aquest servei, la majoria de les consultes són per saber a quins serveis d’assistència o de suport es poden adreçar les víctimes. En aquest sentit, un 54% (2.026) de les persones que truquen volen informar-se sobre quin centre sanitari han d’anar, quina és la comissaria de policia més propera o quins són els serveis socials que tenen a l’abast.

Seguidament, amb un 26% de les consultes, les persones que recorren a aquest servei volen saber on interposar una denúncia. La informació relativa als serveis d’orientació jurídica equival al 5% del total de les sol·licituds; les peticions de dades de contacte dels òrgans judicials, al 5,3%, i les consultes relacionades amb l’assessorament i la defensa jurídica dels procediments judicials que els usuaris tenen en curs, al 4,7%.

La necessitat de suport emocional creix

El nombre de persones que han necessitat suport emocional i acompanyament psicològic ha crescut un 4% respecte al balanç publicat l’any 2021, arribant a les 565 peticions de suport emocional, és a dir, un 15% del total de sol·licituds rebudes. El 82% de les persones que reben aquesta mena de suport són dones.

El Servei Telemàtic d’Atenció a la Víctima del Delicte atén de manera gratuïta de dilluns a divendres de 8.00 h a 22.00 h en sis llengües. Aquest Servei s’ha adjudicat a la Creu Roja des del centre de coordinació de Barcelona i complementa la tasca que fan les sis oficines d’atenció a la víctima del delicte del Departament de Justícia, Drets i Memòria. Els interessats poden posar-s’hi en contacte trucant al 900 12 18 84 o a través del correu electrònic [email protected].

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article