La Plataforma per a una Escola Inclusiva adverteix que avançar el curs “perjudica” els infants que necessiten suport

Demanen que els serveis territorials es comuniquin amb les famílies afectades per una reducció d’hores de monitoratge


La Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva a Catalunya lamenta una planificació “accidentada” dels recursos que fan possible l’escolarització amb èxit dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE). En un comunicat, la plataforma qualifica de “precipitat” l’inici del curs i alerta que perjudica aquests infants. També demana que els serveis territorials es comuniquin directament amb les famílies afectades per una reducció de les hores de suport, després que moltes hagin expressat el seu “patiment” i “malestar”. La plataforma, formada per famílies, professionals i entitats, insta el Departament a no autoritzar la creació de nous centres d’educació especial i s’unirà a la concentració del 10 d’octubre davant d’Educació.

L’entitat ha exposat al comunicat que hi ha famílies que es van assabentar el primer dia de curs que el fill o filla deixava de tenir un suport determinat, sense més explicació per part de la direcció del centre. Consideren que aquesta situació és “inadmissible” i que està relacionada amb l’avançament del calendari escolar, ja que, alerten, aquesta mesura ha dificultat encara més els processos burocràtics i ha afectat l’organització i planificació del curs per part dels serveis territorials i els centres educatius. Per aquesta raó, exigeixen a Educació que revisi la mesura.  

Escola Inclusiva sosté que el pressupost públic no pot ser “excusa” per deixar de prestar un suport necessari a un alumne i per això donen suport a la concentració davant del Departament d’Educació que entitats, families i sindicats educatius han convocat pel 10 d’octubre, amb l’eslògan “#petemelpressupost”, amb referència a unes declaracions de la directora general d’Escola Inclusiva, Laia Asso, en les quals admetia que el pressupost per a vetlladors estava exhaurit.

La plataforma també ha expressat preocupació respecte la demanda de grups de famílies que volen més centres d’educació especial; un reclam que entén que sorgeix de la “desesperació” per una “deficient” resposta educativa que reben els seus fills al sistema ordinari, però avisa que crear-ne de nous seria fer “marxa enrere” en els drets de les persones amb discapacitat i dels infants per compartir un mateix espai educatiu. 

L’entitat reclama a la conselleria, així com el Consorci d’Educació de Barcelona i a la resta de serveis territorials, millorar la comunicació amb les famílies de l’alumnat amb NESE i avaluar la forma com es gestionen els recursos dedicats a la inclusió. Finalment, demanen també que no se cedeixi a les demandes de creació de més centres d’educació especial. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article