Més de 120 pancartes a escoles i instituts per reclamar una educació realment inclusiva

L’aFFaC denuncia que el decret d’educació inclusiva continua sense desplegar-se, sis anys després de la seva aprovació


Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) pengen pancartes a les portes de més de 120 escoles i instituts catalans per exigir el desplegament efectiu del decret d’educació inclusiva, el qual es va aprovar ara fa sis anys. A l’hora d’entrada i sortida de cada centre educatiu, s’ha convidat aquest divendres a famílies, alumnat, docents i altres professionals dels centres a fer una breu concentració per penjar les pancartes i llegir un manifest en favor de la inclusió de tot l’alumnat. L’acció porta el lema ‘Despleguem les pancartes fins que es desplegui el Drecret’ i s’emmarca dins de la campanya #JoTambéHiVullAnar.

A banda de la penjada de pancartes, alguns centres educatius que participen en la iniciativa faran també altres activitats reivindicatives o festives, com pintades de gira-sols (el qual és el símbol de la campanya) o talls de carrer (com el que es farà a l’Escola Pere Vila de Barcelona). L’acció coincideix justament amb el sisè aniversari de l’aprovació del decret d’educació inclusiva, el qual “continua sent poc més que una promesa buida”, segons l’aFFaC.  

“Avui, a Catalunya, encara hi ha més de 200.000 infants i joves amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu que no poden gaudir del dret a l’educació com la resta de l’alumnat”, recorda l’associació. En aquest sentit, l’aFFaC urgeix als responsables polítics que compleixin “com a mínim” amb el que es va aprovar ara fa sis anys i que despleguin mesures universals, addicionals i intensives per garantir els drets de tots els infants a participar en les activitats escolars i extraescolars en igualtat de condicions.  

L’associació de famílies assenyala, a més, que “l’educació inclusiva ha de deixar de ser una lluita individual de les famílies afectades” i demanen que esdevingui una prioritat per a la resta de famílies, pel professorat, pels equips directius i per la societat en general. “Perquè garantir la inclusió en educació ens permetrà forjar les bases d’una societat realment inclusiva, una societat que visqui la diversitat com un element positiu i enriquidor”, conclouen.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article