Educació demana a l’Estat recursos per desplegar la Llei d’FP, l’escola inclusiva i l’alumnat vulnerable

Simó reclama “corresponsabilitat” i defensa que els centres no necessiten més canvis


La consellera d’Educació, Anna Simó, ha demanat a la ministra d’Educació, Pilar Alegría, recursos per desplegar la Llei d’FP, per a l’escola inclusiva, per a l’alumnat vulnerable i per lluitar contra l’abandonament escolar.

En declaracions als mitjans després de reunir-se amb Alegría a Madrid, Simó ha remarcat que l’Estat ha de ser “corresponsable” i acompanyar les noves lleis i decrets amb els recursos corresponents. També ha fet referència al pla estatal d’acollida que es va deixar de dotar el 2012. “A Catalunya estem acollint educativament en solitari, sense recursos extraordinaris”, s’ha queixat. Segons la consellera, ara el que cal no són més canvis educatius, sinó recursos perquè els docents i els centres facin bé la seva feina.

Simó ha explicat que ja fa dos o tres setmanes que li va enviar a la nova ministra un pla de treball de legislatura amb totes les demandes i necessitats que té Catalunya en l’àmbit educatiu. “Estem en un moment en què els centres necessiten calma, no necessiten més novetats, el que necessiten és reforç per poder fer bé la seva feina. Què està disposat a ajudar el ministeri?”, ha preguntat.

En aquest sentit, ha demanat recursos per desplegar l’escola inclusiva, per lluitar contra l’abandonament escolar i per atendre l’alumnat més vulnerable. Simó ha parlat a Alegría del pla d’acollida que es va fer fa molts anys quan ERC era decisiva a Madrid, i que l’any 2012 va deixar de dotar-se. “Li he insistit que necessitem suport”, ha dit.

Resultats de l’informe PISA

Segons ha indicat, també han parlat dels últims resultats de l’informe PISA. La consellera li ha explicat que Catalunya crearà un grup de treball per implementar millores, i li ha recordat que els canvis en els plans d’estudi depenen de l’Estat, així com la convocatòria d’oposicions. “Aquí és on hem d’anar alineats”, ha remarcat. De fet, Educació vol fer el traspàs de la figura del docent i de la inspecció, tot i que aquests dos assumptes no s’han tractat a la reunió.

D’altra banda, la consellera ha traslladat a Alegria la necessitat de fer plans de suport a secundària per millorar les competències en matemàtiques i llengües. En aquest sentit, ha indicat que Catalunya pilotarà algunes propostes de millora, i espera que l’Estat pugui aportar finançament si funcionen.

Simó també ha criticat que el Govern espanyol continuï aprovant lleis i desplegant decrets sense memòria econòmica, i ha fet referència a la Llei d’FP, que ha considerat una “bona llei”. “A Catalunya ens creiem l’FP però si hem de tirar endavant totes les novetats ens trobem que no tenim recursos suficients per adequar i generar espais nous”, ha argumentat la consellera, que ha demanat “corresponsabilitat” al ministeri.

Segons ha dit, “hi ha hagut sintonia” pel que fa a les polítiques de fons, però ha afegit que “això no treu la necessitat que té Catalunya de no acollir en solitari, de trobar reforç per a l’FP, la necessitat de poder canviar la manera en què es fan les oposicions, amb uns temaris moderns”.

Pel que fa a la regulació dels telèfons mòbils, la consellera ha indicat que Alegría li ha explicat que convocarà totes les comunitats per abordar-ho, tot i que no té competències per fer-ho. Simó li ha compartit el debat del Consell Escolar i que el Govern prendrà unes decisió i emetrà unes instruccions al gener.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article