Els serveis d'atenció psicològica de Barcelona han atès ja més de 500 persones des de l’atemptat

S’han atès 121 trucades des del telèfon d’atenció psicològica habilitat, i s’ha contactat amb 170 comerciants de la Rambla per informar-los sobre el servei


Els serveis del Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) ha atès un total de 506 persones des que es va posar en marxa el dispositiu, dijous passat a la tarda, arran de l’atemptat a la Rambla. Unes 120 persones s’han posat en contacte, via telefònica, amb els serveis d’atenció psicològica a través del telèfon habilitat: el 900703030. A més, s’han obert dos espais per a derivar les persones que necessitin assistència presencial en dos punts de la ciutat, un al Raval i l’altre a l’Eixample. Així mateix, la seu del CUESB, al carrer Llacuna (Sant Martí) seguirà atenent in situ.

Des que es va posar en marxa el dispositiu, els psicòlegs i treballadors socials i tècnics especialitzats també han fet l’acompanyament de les famílies de les víctimes durant el procés de reconeixement dels seus familiars a l’Institut Anatòmic Forense. Aquest va ser el servei prioritari des que es va engegar el dispositiu. En total s’han assistit 74 persones des d’aquest servei. Així mateix, des de dijous s’han allotjat 28 persones al Centre d’Estades Breus del CUESB.

En aquests moments, l'organisme està centrant els seus equips –juntament amb voluntaris del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya—a atendre persones que poden haver patit moments d’angoixa o bé perquè es trobaven a la Rambla aquell dia, o bé pel cúmul d’informacions sobre l’atemptat, fet que els pot haver generat estrès.

Visites als comerços de la Rambla

Durant aquests dies, un equip itinerant de professionals del CUESB ha visitat les Rambles per contactar amb les persones que treballen a botigues, comerços, quioscos i parades del Mercat de la Boqueria amb l’objectiu d’informar-los de la possibilitat de rebre atenció psicològica si ho requereixen. En total, s’ha contactat amb 170 comerciants, a qui se’ls ha facilitat un díptic amb la informació dels serveis de què disposa i del telèfon d’atenció (900703030).

Aquest díptic també informa dels símptomes que es poden experimentar si s’ha sigut testimoni d’una vivència com la ocorreguda dijous passat perquè les persones les identifiquin i sol·licitin atenció psicològica. A mesura que vagin contactant-hi, les persones que ho necessitin podran ser derivades als punts establerts per a l’atenció personal.

Aquest servei d'atenció psicosocial permanent de la ciutat atén qualsevol situació d'urgència i d'emergència social durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any. El CUESB s'ha coordinat, aquests dies, amb la resta d'equips professionals per tasques de suport a víctimes, familiars i afectats.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.

Cristina Barcelona
1.

Aquesta gran feina ha sigut possible gràcies a molts voluntaris psicólegs que han treballat desinteresadament. Recordar que el CUESB ho ha pogut gestionar gràcies a ells, ja que no oferien cap compensació económica.

  • 0
  • 0

Comenta aquest article