Afers Socials nega les queixes dels impulsors de la Renda Garantida i els acusa de “falta de rigor”

El Departament assegura que només hi ha pendents de resoldre 12.337 sol·licituds i està tramitant les peticions d'informació dels partits

Després que aquest dimarts els impulsors de la ILP de la Renda Garantida i altres entitats cíviques expressessin seriosos dubtes sobre com el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies està tramitant les sol·licituds de la prestació, ara Afers Socials nega les queixes dels impulsors de la Renda Garantida i els acusa de “falta de rigor”.

Des del Departament, neguen rotundament els “incompliments” que assenyalen les entitats, com ara que no es respecti el silenci positiu de l'Administració, que s'esperi fins al darrer moment per reclamar dades a les persones sol·licitants o que no es proporcionin les xifres exactes i els motius de les denegacions, tal com obliga la Llei de Transparència.

“Volem deixar clar que en cap cas hem vulnerat la Llei de transparència, ja que tots els grups parlamentaris que han presentat preguntes al Departament via el model 320 seran contestats amb els terminis procedents. Estem treballant i tramitant aquestes respostes”, asseguren des d'Afers Socials.

A més, afirmen que el Departament es reuneix periòdicament amb les entitats que han de formar part de la comissió de seguiment, mentre no es pugui formar a l’espera de la creació de govern. I informen que la setmana vinent hi haurà una altra reunió, on es faciliten les dades a les entitats, moltes de les quals són part de la plataforma que va impulsar la ILP de la Renda Garantida.

Alhora, asseguren que “no es pot parlar de retallades en els pressupostos de la Renda Garantida” perquè, si amb l'antiga Renda Mínima d'Inserció s'invertien 11 milions d'euros mensuals, actualment, amb la nova prestació, s'hi destinen 25 milions d'euros al mes.

Finalment, també asseguren que “no és cert que 40.000 persones estiguin pendents de sol·licitud.” De fet, a dia d'avui, hi ha 12.337 sol·licituds de Renda Garantida pendents de resoldre, segons el Departament, “totes dins del termini establert per la Llei”.

L'exigència d'informació

Davant les declaracions d'Afers Socials, els impulsors de la ILP de la Renda Garantida s'han afanyat a respondre que, per resoldre “la falta de rigor” de què s'acusa a les entitats, el Departament només ha de publicar tota la informació en relació a les sol·licituds. “Feu-la pública i compliu amb la llei”, han etzibat en una piulada.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article