Les escoles cooperatives ofereixen prop de 19.000 places per al proper curs

La FeCEC també iniciarà la nova xarxa EscolaCoop2020, que aposta per la innovació educativa

Les escoles cooperatives, membres de la Federació de Cooperatives d'Ensenyament de Catalunya (FeCEC), oferiran per al pròxim curs 2019-2020 prop de 19.000 places, un lleuger increment respecte a aquest curs, que han sumat 18.600.

Aquesta xifra representa gairebé el 5% dels alumnes matriculats en escoles de titularitat privada (centres privats i concertats). A més, la federació ha presentat aquest dimarts una nova iniciativa que pretén ser una aposta per la innovació educativa. EscolaCoop2020 té l'objectiu de ser una xarxa des d’on posar en rellevància el fet cooperatiu com a impulsor de la innovació i la transformació.

El director de la FeCEC, Joan Segarra, ha defensat que les escoles cooperatives sempre han incorporat la innovació i que volen reclamar el seu “històric i espai” davant de “les realitats que estan sorgint de potenciar la innovació a l’escola”. Així mateix, ha explicat que la iniciativa neix a partir de diferents principis que s'han definit conjuntament entre les escoles per crear una xarxa que serveixi, d'una banda, “per enfortir les pròpies escoles” i, de l'altra, “per enfortir el conjunt del moviment cooperatiu”.

La FeCEC resumeix aquests principis en quatre grans eixos que considera fonaments del mapa de valors del cooperativisme i la innovació en l’ensenyament. D'aquesta manera, defineixen l'escola cooperativa com una escola compromesa, democràtica amb vocació social, amb una organització responsable i oberta per a tothom.

Des de la FeCEC defensen que els alumnes “participen d’un model educatiu amb una clara vocació de servei públic, però des d’una organització cooperativa”, i el seu director, Joan Segarra, ha constatat les dificultats per entrar en alguns espais.

Abans de final de curs volen constituir una associació empresarial de les escoles cooperatives per poder accedir a aquests espais i poder tenir un “interlocutor d’igual a igual amb l’administració”. Segarra ha subratllat que no només ho creuen necessari per a la negociació de convenis, sinó també per poder “posar noves propostes sobre la taula”.

Ha explicat que han pogut parlar amb el conseller d'Educació, Josep Bargalló, i ha apuntat que, tot i ser “sorprenent per a alguns interlocutors”, elements innovadors i “agosarats” que proposen van en la línia de noves maneres de gestió de l'escola pública que “poden donar solució a algunes necessitats del departament”, com cobrir diferents necessitats de places.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article