‘Habitatge et truca’: un servei per no despenjar-te dels tràmits durant l’estiu

Les oficines d'Habitatge de Barcelona atenen presencialment però només amb cita prèvia

Amb el suport de  

Vols informació sobre les promocions d’habitatge protegit que s’estan construint a Barcelona? Has pensat en rehabilitar el teu pis i vols saber si pots accedir a algun ajut? Necessites tramitar la cèdula d’habitabilitat? Tots aquests i molts més tràmits ara es poden fer a distància i sense la necessitat de desplaçar-se físicament a les Oficines d’Habitatge de Barcelona, per tal de facilitar la gestió a veïns i veïnes. 

‘Habitatge et truca’ és el nou servei que ha posat en funcionament l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB), i que garanteix atenció telefònica personalitzada a distància per resoldre totes les qüestions i tràmits que es poden fer a les oficines d’Habitatge, i desplaçar-se físicament només si és indispensable, i amb cita prèvia.

Com podem sol·licitar el servei?

Si necessites resoldre dubtes o seguir amb tràmits pendents, només cal que demanis cita en aquest enllaç. El personal d’Habitatge es posarà en contacte amb tu a través del telèfon per resoldre totes les qüestions que siguin necessàries.

Què podem tramitar a través d’‘Habitatge et truca’?

Hi ha molts tràmits que es poden fer a través del servei d’atenció telefònica. Un dels més destacats, i més ara amb l’emergència social i econòmica provocada per la crisi de la Covid-19, són els relacionats amb els ajuts al lloguer, que es poden sol·licitar a través d’aquest servei telemàtic, tot i que també podrem demanar informació de l’estat de la nostra sol·licitud, o saber si podem ser beneficiaris.

Així mateix l’IMHAB gestiona una borsa de lloguer d’habitatges protegits, i també s’encarrega de les noves promocions d’habitatge de parc públic que s’estan promovent i construint a la ciutat, que en aquests moments ronden els 2.500 habitatges nous aproximadament. Per poder optar a aquestes opcions, cal estar inscrit al registre de sol·licitants, i través d’ ‘Habitatge et truca’ podrem fer aquesta gestió, així com entregar la documentació pertinent. És important recordar que el parc públic d’habitatge és la comunitat de veïns i veïnes més gran de l'estat, amb gairebé 10.000 famílies vivint en habitatges de parc públic, segons apunta l’IMHAB.

A banda, també podem demanar informació sobre rehabilitació, ja que si vols reformar el teu pis, o la comunitat de veïns, es pot accedir a ajuts per fer-ho. A més a més, es poden tramitar cèdules d’habitatge, així com sol·licitar assessorament i fer consultes legals relacionades amb l’habitatge.

D’altra banda, també és important destacar que a través de l’atenció telefònica també s’atenen les emergències relacionades amb l’habitatge. Per exemple, es pot presentar la sol·licitud d'informació per situació d'emergència social per pèrdua imminent d'habitatge o desnonament, o presentar la documentació que sigui necessària.

Si és imprescindible fer el tràmit presencialment?

A més d’oferir atenció telefònica, set de les deu oficines d’Habitatge estan obertes per atendre els tràmits que només es puguin fer de manera presencial i sempre amb cita prèvia. Les oficines d’Habitatge obertes són les de Sant Andreu, Ciutat Vella, Nou Barris, Sant Martí, les Corts, Sants-Montjuïc i l’Eixample.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article