Les famílies amb infants amb autisme denuncien el seu “abandonament”

L'Associació Aprenem lamenta que Educació no hagi fet “cap pas” per garantir els suports que necessita aquest alumnat

L’Associació Aprenem per a la inclusió de persones amb autisme, que aplega 550 famílies, ha constatat un abandonament per part de l’administració durant la crisi generada per la Covid-19, especialment en relació amb l’alumnat amb necessitats educatives especials.

Segons ha denunciat l’entitat, gran part dels alumnes amb autisme necessiten suport a l’escola per poder seguir ampliant competències socials i educatives. “Sorprèn que el departament d’Educació no hagi fet cap pas per garantir els suports que permetin a aquests infants  seguir els aprenentatges a distància”, han lamentat en un comunicat. “Necessiten uns recursos específics que no s’han posat en marxa”, adverteixen. 

El confinament ha generat nivells més elevats d’estrès i ansietat en les persones amb autisme, que manifesten més dificultats d’autoregulació, conductes negatives, disruptives i desafiants. L’entitat alerta que els seus associats han experimentat també un agreujament de les condicions comòrbides de la salut mental, regressions pel que fa a l’aprenentatge i desenvolupament de competències personals i socials i reducció del seu interès per les relacions socials. 

A banda, i pel que fa al retorn a les aules, el “departament parla en tot moment d’alumnes vulnerables, però en cap cas es fa referència a les necessitats educatives especials”, apunten. “Creiem que han d’estar entre els primers col·lectius i garantint els suports que necessiten, perquè és el que més ha patit l’absència de rutines escolars. Els costarà molt recuperar els aprenentatges perduts durant aquest temps. Tampoc el departament ha previst les necessitats del col·lectiu de cara al procés de  matriculació, que ja està en marxa”. 

Per això demanen que en la represa del curs escolar es garanteixi que entitats com Aprenem, que fa suport educatiu a les escoles, ho puguin continuar fent, perquè és una necessitat bàsica d’aquests alumnes. 

Pel que fa als anuncis dels protocols perquè els infants puguin fer casals i colònies amb seguretat, l’entitat també troba a faltar “el suport” del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i dels ens locals, ja que, segons assenyalen no veuen que es contempli específicament la situació de les persones amb necessitats educatives especials en aquest àmbit, ni amb una referència als monitors de suport o a com han de ser els casals específics per a aquest col·lectiu. 

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article